صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۶۴

اعتراف یک داعشی به وحشتی که حاج قاسم در دلشان انداخت

«بارزانی تعریف می کند که داعش به دروازه اربیل رسید. من با آمریکا، ترکیه، انگلیس، فرانسه و حتی عربستان سعودی تلفنی تماس گرفتم، اما همه یک جواب دادند که ما نمی توانیم کاری انجام دهیم.»
«مسعود بارزانی» رئیس سابق اقلیم کردستان در شمال عراق خاطره ای از کمک شهید سپهبد قاسم سلیمانی تعریف کرده است که بسیاری آن را شنیده اند اما در این روزها جا دارد بازهم یادآوری شود.
پایگاه خبری «کرد پرس» گزارش می دهد که بارزانی تعریف می کند که داعش به دروازه اربیل رسید. من با آمریکا، ترکیه، انگلیس، فرانسه و حتی عربستان سعودی تلفنی تماس گرفتم، اما همه یک جواب دادند که ما نمی توانیم کاری انجام دهیم.
وی در ادامه می افزاید: همین امر باعث شد كه با دولت ایران تماس بگیرم و به آنها بگویم اگر شما به من كمك نكنید، من استان را از جمعیت تخلیه می كنم. آنها شماره موبایل حاج قاسم سلیمانی را به من دادند و بلافاصله با او تماس گرفتم و اوضاع را برای او توضیح دادم ، بنابراین او به من گفت فردا بعد از نماز صبح من در اربیل خواهم بود. من به او گفتم وضعیت مناسب نیست، اما وی به من گفت که کاکا مسعود امشب مقاومت کنید و استان خود را حفظ کنید.
وی ادامه داد که صبح روز بعد برای استقبال وی به فرودگاه اربیل رفتم و او به همراه خود 50 تن از نیروهایش را آورده بود، از آنجا به سرعت با گروهی از نیروهای پیشمرگه به محل داعش و میدان نبرد رفتیم. او شروع به توزیع و هدایت نیروهای پیشمرگه کرد و ظرف چند ساعت ورق به نفع ما برگشت.
بارانی در ادامه می گوید که در آن زمان یکی از رهبران داعش اسیر شد، از او سؤال کردیم: شما در دروازه اربیل بودید، چه چیزی باعث شد شما عقب نشینی کنید او پاسخ داد که ما از نیروهای نفوذی خود در داخل اربیل خبر دار شدیم که قاسم سلیمانی وارد اربیل شده است ، این خبر روحیه ما از بین رفت و نیروهای ما پراکنده و شکسته شدند.

اما اینک مقامات رسمی اقلیم کردستان عراق واکنش رسمی و قاطعی مبنی بر محکومیت ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی از سوی آمریکایی‌ها نداشته‌اند.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات