صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۷۵

از گام پنجم تا انتقام سخت

1ـ انتقام سخت، محکم، قاطع و تمام‌کننده می‌گیریم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «حرف آخر را اول می‌زنم، انتقام می‌گیریم؛ انتقام می‌گیریم، سخت، محکم، پشیمان‌کننده، قاطع و تمام‌کننده، مطمئنم.» سردار سرلشکر حسین سلامی صبح امروز در آیین تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری در میدان آزادی کرمان با بیان اینکه ما در نبرد با آمریکا شهدای عزیزی را تقدیم کرده‌ایم، تصریح کرد: «فرمانده شجاع و بی‌نظیر سپاه اسلام که تاریخ بشریت همانند او را کمتر و یا اصلاً ندیده است، سردار قلب‌ها و دل‌ها است.» فرمانده کل سپاه خطاب به دشمنان با بیان اینکه بدانید شهادت نقطه پایان نیست و نطقه آغاز راه است، گفت: «قاسم یک شخص نبود و نیست و راهی است که تازه آغاز شده و فتح قله‌ها را نوید می‌دهد و دشمن بداند که شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده‌تر و خطرناک‌تر است.» وی با اشاره به اینکه این شهید چه کرده بود که دشمنان چنین ناجوانمردانه او را ترور کردند، افزود: «او فراتر از مرزها و معمار شکست آمریکاست.»

2ـ خانه ترامپ از خانه عنکبوت هم سست‌تر و متزلزل‌تر است

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه مردم عراق واکنش شدیدی نشان داد و خطاب به دونالد ترامپ گفت: «آیا مردم ما را به گرسنگی تهدید کردی ای کاباره‌باز، ای قمار‌باز. آیا مردم ما را (به تحریم‌ها) تهدید می‌کنی، ای کابار‌ه‌باز، آیا گمان می‌کنی که پول‌های حجاز (رژیم سعودی) نفعی به تو می‌رساند؟ آیا گمان می‌کنی که خائنان، به نفع تو عمل خواهند کرد؟ آیا تصور می‌کنی که زرادخانه‌ جنگی‌ات سودی به حالت خواهد داشت؟ آیا گمان می‌کنی که جاسوس‌هایت تو را مطلع خواهند کرد؟ ای همنشین رقاصه‌ها! خانه تو از خانه عنکبوت هم سست‌تر و متزلزل‌تر است و سلاح تو از نیش پشه هم ضعیف‌تر است. صدای تو و توئیت‌هایت انزجارآورتر از صدای الاغ است. آیا ویتنام را از یاد بردی؟ آیا اینک دلت برای باتلاق دیگر تنگ شده است؟»

3ـ تلاش برای خنثی‌سازی فشار حداکثری و بی‌ثبات‌کنندگان بازار

دکتر عبدالناصر همتی، رئیس‌ کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «خون شهید سلیمانی فصل جدیدی از عظمت و شکوه ملت ایران در سراسر کشور ایجاد [کرده] و همبستگی عمیق ملی را موجب شده است. این روزها و لحظات را قدر بدانیم و اتحاد و همبستگی ملی ایجادشده را برای پیشبرد آنچه حاج قاسم نیز یک عمر برای آن تلاش کردف حفظ و تقویت کنیم. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در همین مسیر و در این مرحله از جنگ اقتصادی دشمن، از هیچ تلاشی برای خنثی‌سازی فشار حداکثری آن‌ها به مردم ایران و برای حفظ و تداوم ثبات در بازار ارز و پول و نیز سایر بازارها فروگذار نخواهد کرد، و قطعاً همچون ماه‌های گذشته با قدرت، تلاش کسانی را که در آرزوی بی‌ثبات کردن بازارها هستند ناکام خواهد گذاشت.»

4ـ گام پنجم جمهوری اسلامی ایران اقدامی تهدیدآمیز نیست

مسکو با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های باقی‌مانده در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، تهدیدی در زمینه منع اشاعه ایجاد نمی‌کند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: «به عقیده مسکو، گام پنجم ایران در جهت کاهش تعهد به توافق هسته‌ای اقدامی تهدیدآمیز نیست.» به نوشته «رویترز»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های باقی‌مانده در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، تهدیدی در زمینه منع اشاعه ایجاد نمی‌کند.» بنا بر این گزارش، مسکو همچنین تأکید کرده است همچنان به صورت کامل به توافق هسته‌ای و اهداف آن متعهد است و برای کار بر روی آن آمادگی دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات