تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۹۰

پیام‌های رستاخیز مردم ایران و عراق در تجلیل مقام شهید "سپهبد سلیمانی"

این خروش عمومی، پوشالی بودن قدرت آمریکا برای مردم دنیا را آشکار ساخت و اثبات کرد که امروز افکار عمومی جهان به خوبی می‌دانند که دولت آمریکا در شرایط کنونی به شدت آسیب‌پذیر است.
پایگاه بصیرت / احمدرضا هدایتی
بی‌شک آن زمان که ترامپ دیوانه تحت تأثیر مشاوران جنگ‌طلب و صهیونیست کاخ سفید، طرح ترور سپهبد سلیمانی را امضاء کرد، هرگز تصور نمی‌کرد، با چنین واکنشی مواجه شود و سردار دل‌ها، در این حد قلب مسلمین، مستضعفین و آزاده خواهان جهان را تسخیر کرده باشد.
در روز‌های اخیر نه تنها شهر‌های ایران از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق شاهد خیزش عظیم عاشقان مرام و رفتار الهی و انسانی شهید سلیمانی و یاران باوفای سردار دل‌ها بود، بلکه از آسیا تا آفریقا و از اروپا تا حتی قلب آمریکا نیز، شیفتگان و عاشقان حریت و آزادگی به پا خواستند و در برابر عظمتِ سیره و سلوک او سر تعظیم و ارادت فرود آوردند.
پیام‌ها و پیامد‌های این رستاخیز عظیم از دو منظر قابل بررسی است. یک بُعد، جنبه داخلی آن را شامل می‌شود و بُعد دیگر به جنبه‌های بین‌المللی آن مربوط می‌شود.

پیام این حضور برای مسئولین کشور:
مردم در پاسخ به سوال رسانه‌ها در مورد ویژگی‌های سردار سلیمانی، از صفاتی مانند، زُهد، تقوا، توکل، تدین، تواضع، صداقت، شهامت، شجاعت، ایثار، اخلاص، عرفان، عملگرایی، ولایت مداری، مردمی بودن و ساده‌زیستی و همچنین روحیه جهادی و عمل انقلابی این شهید بزرگوار به عنوان شاخصه‌های برتر نام بردند که ایشان را از سایرین متمایز می‌ساخت.
این مفهوم بدان معناست که به رغم تمام سمپاشی‌هایی که رسانه‌های استکباری طی طول عمر پرافتخار انقلاب اسلامی در جهت استحاله فرهنگی و اعتقادی ملت بزرگ ایران انجام داده‌اند، این ویژگی‌ها همچنان در ردیف اصلی‌ترین ارزش‌های اجتماعی ایران اسلامی قرار دارند؛ بنابراین مهمترین پیام این حضور در بُعد داخلی این است که مردم، قدرشناس کسانی هستند که این‌گونه عمل می‌کنند و مدیران و مسئولینی از حمایت و دعای خیر مردم برخورداند که متصف به چنین صفاتی باشند.
به عبارت دیگر، شعائر مطرح شده در این حضور گسترده بیان این واقعیت است که مردم از وعده و وعید و شعارگرایی مسئولین خسته و بیزار شده‌اند و طالب اقدام و عمل واقعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی هستند.
پیام دیگر این حضور این است که برخلاف تصور برخی از مسئولین، اکثریت قاطع مردمِ شهادت‌طلب ایران اسلامی هرگز حاضر نیستند پذیرای ذلت بوده و ننگ بردگی استکبار را به دوش کشند و مرگ شرافتمندانه در راه خدا را به رفاه و آسایشی که حاصل توافق با شیاطین باشد، ترجیح می‌دهند.
ایستادگی در برابر ظلم و رفتار مقتدرانه در مقابل ظالمین و درخواست انتقام سخت و دردناک از جنایتکاران آمریکایی، پیام دیگری است که مردم مؤمن، فهیم و شجاع ایران اسلامی با اطمینان به وعده‌های الهی مبنی بر نصرت جبهه حق در برابر متجاوزین، با تمام توان در این حضور باشکوه فریاد زدند.
مردم با شعار انتقام از متجاوز، در واقع بر این نکته تأکید داشتند که رفتار انفعالی و از سرضعف در برابر ظالمین و زورگویان جهان، چنین سرانجامی دارد و می‌تواند به تکرار حوادثی مشابه و چه بسا تلخ‌تر و با خسارت بیشتر منجر شود.
همچنین مردم ایران با حضور گسترده و پرشور و شعور خود و اظهار ارادت قلبی به ولایتمدارترین و متدین‌ترین افراد جامعه که در این واقعه دردناک جام شهادت را نوشیدند، بار دیگر ثابت کردند که اگرچه از رفتار و عملکرد برخی از مسئولین گلایه‌مند هستند، اما همچنان و با تمام وجود پایبند نظام اسلامی و پیرو ولایت هستند.
وحدت و انسجام مردم ایران خدشه‌ناپذیر و ناگسستنی است و در برابر تهدیدات و اقدامات خصمانه دشمن، بیش از پیش استحکام یافته و با شدت بیشتری در برابر دشمن متجلی می‌شود؛ و از اثربخشی و برکت خون شهید نیز باید به عنوان یکی از مهمترین پیام‌های این حرکت خودجوش نام برد که قطعاً ریشه در مبانی دینی و اعتقادی مردم جهان اسلام دارد و اگر این اثربخشی در مورد برخی از شهدا مانند شهید سلیمانی نمود بیشتری می‌یابد، به واسطه آن است که امثال این شهید بزرگوار، مصداق این سروده شاعر هستند که می‌گوید؛ «آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری».

ابعاد بین‌المللی این خیزش فراملی:
پذیرش حقانیت ایران از سوی افکار عمومی جهان بدان معناست که حقانیت ایران اسلامی در جهان پذیرفته و به یک باور عمومی تبدیل شده است و این یکی از پیام‌های روشن این خیزش است.
واکنش گسترده مردم جهان مؤید این نکته بود که جنایت‌ها، خباثت‌ها، تکروی‌ها، خودسری‌ها و خوی استکباری و جهان خواری آمریکا سبب شده تا این کشور نزد افکار عمومی جهان، به یک حکومت منفور تبدیل شود.
پیام دیگر واکنش مردم جهان به این جنایت این بود که ارزش‌های انقلاب اسلامی به تمام کشور‌های دنیا صادر شده و بیداری اسلامی در جهان اسلام و جنبش‌های مردمی در سراسر جهان در حال تقویت و فراگیر شدن است و حداقل زمینه گسترش و به نتیجه رسیدن آن فراهم شده است.
وحدت مردم جهان اسلام محقق شده و بسیاری از کشور‌های اسلامی در حال حرکت به سوی یک انسجام قوی، فراگیر و مستحکم هستند و این نکته دستاورد دیگری است که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد.
خیزش اخیر در واکنش به شهادت سردار سلیمانی و همراهان ایشان همچنین حامل این پیام بود که دامنه حضور و اثربخشی فعالیت‌های جبهه مقاومت گسترش یافته و هسته‌های مقاومت نیز آمادگی دارند تا از هر نقطه از جهان (حتی در قلب آمریکا) منافع نظام سلطه را مورد هدف قرار دهند.
این حضور فراگیر و گسترده نشان داد که پیوند بین مسلمین و کشور‌های عضو جبهه مقاومت ناگسستنی است و دائماً در حال تقویت و توسعه است.
پیام دیگر این است که؛ ترس مردم جهان از قدرت پوشالی آمریکا فرو ریخته و به این نتیجه رسیده‌اند که با اتحاد، انسجام و مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا، می‌توانند به پیروزی برسند.
آمریکا به خاطر یکجانبه‌گرایی، خودسری و تکروی‌هایی که داشته و جنایت‌هایی که در سطح جهان مرتکب شده، مقبولیت خود را از دست داده و منزوی شده است و جایگاهی در منطقه ندارد و این نکته به مفهوم نزدیک بودن افول حکومت پلید آمریکا خواهد بود.
این خروش عمومی، پوشالی بودن قدرت آمریکا برای مردم دنیا را آشکار ساخت و اثبات کرد که امروز افکار عمومی جهان به خوبی می‌دانند که دولت آمریکا در شرایط کنونی به شدت آسیب‌پذیر است.
شعار مرگ بر اسرائیل مردم و تأکید آن‌ها بر حمایت از جبهه مقاومت نیز نشان داد که مردم به خوبی ریشه آشوب‌ها و اغتشاشات در سطح جهان و بخصوص در کشور‌های اسلامی را می‌دانند و از سلطه صهیونیزم بر دولت و جامعه آمریکا آگاهی دارند.
همچنین حمایت دولتمردان اروپایی از این اقدام تروریستی و غیرانسانی آمریکا ثابت کرد که دولت‌های غربی سگ دست‌آموز آمریکا و غیرقابل اعتماد است و مردم با شعارهایشان نشان دادند که به این واقعیت توجه دارند.
کلام آخر این‌که؛ تنها خواسته امروز ملت‌های آزاده منطقه خروج بی قید و شرط امریکا از غرب آسیا و عدم دخالت در امور منطقه است که این تنها راه کاهش خسارت برای آمریکایی‌های حاضر در منطقه است والاّ مادران و پدران امریکایی باید منتظر عواقب فاجعه بار ناشی از رفتار‌های تروریستی ترامپ قمارباز بر سر فرزندانشان که عمال دست دولت امریکا در منطقه شده اند، باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات