صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۵۰۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 18 دی

یک مقام مطلع به خبرنگار «نورنیوز» گفت: کلیه شهرک‌های زیرزمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهداف از پیش تعیین شده در حالت آماده‌باش صددرصد هستند. هرگونه اقدام نابخردانه در پاسخ به عملیات مقابله‌جویانه بامداد امروز ایران با عملیات بسیار سخت علیه کلیه اهداف تعیین شده مواجه خواهد شد. همچنین انجام عملیات علیه ایران از مبدأ کشورهایی که خاک خود را در اختیار ارتش تروریستی آمریکا قرار داده‌اند، با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.
«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و یکی از نامزدهای پیشتاز در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ در توئیتر گفت: فعلاً درباره حملات چهارشنبه علیه پایگاه‌های این کشور اظهارنظر نمی‌کنم. وی گفت: تا زمانی که اطلاعات بیشتری منتشر نشود، قصد ندارم درباره این اخبار اظهارنظر کنم. اما یک چیز را خواهم گفت: ما برای سربازان و اتباع آمریکایی در خارج از کشور دعا می‌کنیم.
قرار است امروز چهارشنبه دونالد ترامپ درباره تحولات جاری در زمینه حمله موشکی ایران یک سخنرانی داشته باشد یا بیانیه صادر کند. اما «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه به وقت آمریکا گفت: ما به دنبال آغاز جنگ با ایران نیستیم؛ اما آماده پایان دادن به آن هستیم. وی افزود: آنچه ما تمایل داریم شاهد باشیم، کاهش تنش است. سپاه پاسداران عملیات انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در بامداد چهارشنبه آغاز کرد.
«ریچارد هاس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا و دیپلمات اسبق وزارت خارجه این کشور در پیامی توئیتری در رابطه با حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع آمریکایی‌ها در عراق، به پیام وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و از دونالد ترامپ خواست برای رفع تحریم‌های ایران اعلام آمادگی کند.
«محمدجواد ظریف» در توئیتر خود نوشت: «ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقامات ارشد ما انجام شده بود، هدف قرار داد. ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.»
با انتشار خبر حمله انتقام‌جویانه ایران به پایگاه «عین‌الاسد» آمریکا در عراق شاخص‌های بورس آمریکا همه با هم منفی شدند. بر این اساس، شاخص دو جونز 1/4 درصد و شاخص S&P 500 معادل 1/5 درصد ریزش کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات