اصفهان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۵۱۴

خواسته ایران از امریکا چیست؟

امروز نه تنها دولت آمریکا در بدترین وضعیت و شرایط اقتصادی خود به سر می‌برد، بلکه با جنایت‌ها و اقدامات غیرقانونی و یکجانبه‌ای که طی سالیان متمادی در سطح جهان انجام داده است، از نظر سیاسی نیز مطرود شده و علاوه بر آن شخص ترامپ در آستانه انتخاباتی قرار دارد که نمی‌خواهد متأثر آثار منفی اقدام بی‌خردانه‌ای باشد که در چند روز گذشته مرتکب آن شده است.
پایگاه بصیرت / احمدرضا هدایتی
آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که ایران اسلامی در پی شعله‌ور ساختن آتش جنگ در منطقه نیست، اما این را هم می‌دانند که این بار از خط قرمز‌های ایران عبور نموده و مرتکب جنایتی بزرگ و دچار بزرگترین خبط و خطای عمر نکبت‌بار خود شده اند و به هیچ‌وجه نمی‌توانند از پاسخ قاطع و آتش قهر انقلابی نیرو‌های مسلح ایران و رزمندگان جبهه مقاومت در امان بمانند.
درست به همین دلیل است که ابتدا زبان تهدید و تقابل شدید در برخورد با واکنش ایران را در دستور کار قرار دادند و آنگاه که با فریاد یکپارچه ملت‌های انقلابی و همصدایی مسئولین برای انتقام شدید مواجه شدند و احساس خطر نمودند، طبق معمول به اعزام میانجی و ارسال نامه روی آوردند.
این در حالی است که امروز نه تنها دولت آمریکا در بدترین وضعیت و شرایط اقتصادی خود به سر می‌برد، بلکه با جنایت‌ها و اقدامات غیرقانونی و یکجانبه‌ای که طی سالیان متمادی در سطح جهان انجام داده است، از نظر سیاسی نیز مطرود شده و علاوه بر آن شخص ترامپ در آستانه انتخاباتی قرار دارد که نمی‌خواهد متأثر آثار منفی اقدام بی‌خردانه‌ای باشد که در چند روز گذشته مرتکب آن شده است؛ بنابراین اگر آن‌ها (آمریکایی‌ها) نمی‌خواهند درگیر یک انتقام سخت، طولانی، فرسایشی و شاید گسترده و فراگیر شوند، دو راه بیشتر در پیش روی خود ندارند، یا به تحمل یک اقدام مشابه و هموزن بسنده نموده و در عین‌حال و همزمان به سایر خواسته‌های منطقی جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های مورد تجاوز خود گردن بگذارند و یا متحمل خسارت‌های هنگفت ناشی از حملات آتشین نیرو‌های مسلح ایران و جبهه مقاومت و پیامد‌های جانبی پس از آن شوند و واکنش قهرآمیز و گاه و بیگاه هسته‌های مقاومت در سراسر جهان را تجربه کنند.
آنچه می‌تواند پس از اولین اقدام متقابل نظامی همسطح، به عنوان خواسته‌های جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت مورد توجه قرار گیرد (متناسب با وزن و اهمیت آنها)، اجرای پیشنهادات ذیل است.

خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت:
خروج بی‌قید و شرط و فوری آمریکا از منطقه، طی یک جدول زمانی مشخص و کوتاه مدت
دادن تعهد بین‌المللی مبنی بر عدم بازگشت و دخالت مجدد در امور داخلی کشور‌های منطقه
رفع کامل تمامی تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران، حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت
پایان دادن به حمایت از حکومت یاغی آل‌سعود در تجاوز به یمن و پایان دادن به این جنگ نابرابر
همراهی با مردم فلسطین و کشور‌های مختلف جهان برای تعیین تکلیف رژیم اشغالگر قدس
پرداخت غرامت و خسارات ناشی از حمله اخیر و سایر جنایت‌هایی که قبلاً علیه کشور‌ها و مردم ایران و منطقه مرتکب شده اند.
بدیهی است که در غیر این صورت رزمندگان و کشور‌های عضو جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران می‌توانند از گزینه‌های مختلف نظامی مانند آنچه در ذیل مورد اشاره قرار گرفته، اقدام به مقابله به مثل کوبنده، شدید، مستمر و چند برابری نمایند تا درس عبرتی باشد برای متجاوزینی که تابع هیچ قانون و منطقی نیستند.

برخی از مهمترین نکات قابل تأمل در این زمینه عبارتند از:
در صورت پذیرش خواسته‌های ایران توسط آمریکا، توافق احتمالی و اجرای مطالبات ایران و جبهه مقاومت نباید مشمول مرور زمان شود و باید در اسرع وقت مشخص و محقق شود.
در صورت عدم حصول توافق، تداوم پاسخ نظامی ایران و جبهه مقاومت باید در بهترین مکان و زمان ممکن، عملی و حتی‌المقدور مستمر شود.
در هر حال و حتی در صورت پذیرش شرایط ایران از سوی آمریکا، نباید اقدام مقابله به مثل نظامی (در حد مشابه و هموزن و بلکه چند برابری)، از دستور کار ایران خارج شود.
چنانچه آمریکا به خواسته‌های ایران گردن نگذارد، پاسخ نظامی ایران در مراحل بعدیِ انتقام باید کوبنده‌تر و شدیدتر باشد و در کوتاهترین زمان ممکن اجرا شود.
همچنین طراحی نقشه و تقسیم کار بین کشور‌های عضو جبهه مقاومت برای کنترل و جلوگیری از دخالت هم‌پیمان‌های آمریکا در منطقه و جهان ضروری است.
همزمان باید کار پیگیری حقوقی موضوع و اخذ غرامت کامل و فوری جنایات اخیر و گذشته آمریکا، در محاکم بین‌المللی دنبال شود.
پیگیری لغو حق وتوی آمریکا در سازمان ملل با توجه به اقدامات یکجانبه و فقدان صلاحیت این کشور، موضوع دیگری است که می‌تواند در جلوگیری از یکجانبه‌گرایی آمریکایی‌ها مؤثر واقع شود.
همچنین رسانه‌های غربی و آمریکایی اگر چه تمام توان خود را بکار بردند تا با وارونه نشان دادن ماجرا، از آگاهی مردم خود در مورد عواقب و پیامد‌های جنایتی که مرتکب شدند، جلوگیری و عظمت خیزش مردم در ایران و عراق و سایر کشور‌ها را ناچیز جلوه بدهند، اما قطعاً مسئولین این کشور‌ها با دیدن و شنیدن واکنش‌های مردمی کشور‌های منطقه و جهان در مورد این جنایت، متوجه وخامت اوضاع شده‌اند و می‌دانند چاره‌ای جز تسلیم در برابر اراده ملت‌ها ندارند.
مجموع این موارد در صورتی بیشترین نتیجه را عاید خواهد کرد که دستگاه دیپلماسی و رسانه‌های تبلیغاتی کشور بتوانند به بهترین شکل ممکن، حقانیت و مظلومیت ایران و جبهه مقاومت را به گوش جهانیان برسانند و افکار عمومی جهان را با خود همراه سازند.
بی‌شک وقتی که جمهوری اسلامی هدف بزرگترین و ظالمانه‌ترین اقدامات خصمانه یک دولت خودسر و قانون‌شکن قرار می‌گیرد و یکی از بلندپایه‌ترین افراد نظامی آن را با بی‌شرمی تمام و علناً مورد هدف ترور دولتی قرار می‌دهند و رسماً و با افتخار به اقدام پلید و عمل شنیع خود اعتراف می‌کنند، حق دارد از تمام ابزار و روش‌های قانونی خود برای مقابله به مثل و تنبیه متجاوز بهره ببرد.
نکته آخر این‌که؛ یادآوری این موضوع نیز برای دولت‌های مرتجع و همسو با آمریکا ضروری است که چنانچه در این ماجرا هرکدام از این کشور‌ها در حمایت از تجاوز یانکی‌ها مرتکب کوچکترین خبط و خطایی شوند، از دست اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران در امان نخواهند ماند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات