صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۵۹۲

منطق حمله موشکی به پایگاه آمریکایی

پایگاه بصیرت / رسول سنایی راد

حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد که تروریست‌های آمریکایی در آن مستقر بودند، یک سیلی جانانه و در عین حال هوشمندانه بر گونه تروریست‌ها و در راستای تنبیه آنها و ایجاد بازدارندگی و ممانعت از تبدیل شدن اقدامات جنایتکاران علیه کشورمان به شمار می‌آید.

اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان وی به صورت بزدلانه و تروریستی و در حالی که او سوار بر خودرو میهمان دولت عراق بود،‌ انجام شد؛ اما در همین حال رئیس‌جمهور آمریکا وقیحانه اعلام کرد او دستور کشتن را صادر کرده و وزارت دفاع آمریکا نیز با صدور بیانیه رسمی، ‌مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت.

عملیات مؤثر در عرصه بازدارندگی و تنبیه جنایتکاران که اگرچه در مقیاس انتقام و تلافی شهادت شهید سلیمانی نبود؛ اما یک سیلی برگونه جنایتکاران و شکست هیمنه پوشالی آنان برای مردم و همچنین توهم دولتمردان آمریکا به ویژه رئیس‌جمهور قمارباز و کاباره‌ای آن به حساب می‌آید.

برای نیل به اهداف فوق و اثربخشی بیشتر سیلی سخت بر گونه تروریسم دولتی آمریکا، مختصات زمان و مکان عملیات نقش مهمی داشته که عبارتند از:

الف‌ـ مختصات زمانی:

۱ـ سیلی به تروریست‌ها دقیقاً در همان ساعات اولیه بامداد وارد شد که با زمان ترور شهید سلیمانی و یارانش از سوی آمریکایی‌ها انطباق داشته و نشانه آشکاری از مقابله به مثل و مقابله مستقیم است.

۲ـ این ضربه شجاعانه و مؤثر به فاصله کمی پس از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها انجام شد که توان و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای واکنش بهنگام به هر جنایت و حماقت دشمن را نشان می‌دهد.

۳ـ انجام این عملیات پس از تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و یارانش که به منزله یک رفراندوم برای انتقام بود و ضربه زدن به دشمن یک مطالبه ملی بود و مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب قانون مقابله به صورت طرح سه فوریتی آن را تأیید کرده بود، نوعی همگامی و همراهی همه‌جانبه داخلی و حرکت همزمان مردم و نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

ب‌ـ مختصات مکانی

۱ـ این ضربه جانانه علیه پایگاه عین‌الاسد انجام شد که طراحی و اجرای عملیات ترور شهید سلیمانی و یارانش را آمریکایی‌ها با استفاده از این پایگاه انجام داده بودند.

۲ـ این پایگاه که از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه‌های آمریکا در منطقه به حساب می‌آید، در پوشش مبارزه با داعش، اقدامات تروریستی آمریکا در عراق و سوریه را انجام داده و مراکز اطلاعاتی، هماهنگی و کنترل و فرماندهی آمریکا برای عراق و سوریه بوده که در واقع کاربری مستقیم علیه مقاومت، یعنی همان حوزه عمل شهید سلیمانی داشته است.

۳ـ اهمیت و امنیت این پایگاه تا بدان پایه بوده که تاکنون میزبانی سه رئيس‌جمهور در سفر به عراق در آن به ثبت رسیده و حتماً از سطح بالای دفاعی برخوردار بوده و نفوذناپذیر محسوب می‌شده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات