صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۳۴

از احتمال تکرار ترور تا اعمال تحریم بیشتر

احتمال تکرار ترورها در عراق وجود دارد!

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از حضور جاسوس‌هایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد که برای آمریکا کار می‌کنند و شخصیت‌های مهم را تحت تعقیب قرار می‌دهند. «کریم علیوی» گفت: «در فرودگاه بین‌المللی بغداد جاسوس‌هایی هستند که ورود و خروج شخصیت‌های مهم به عراق را دنبال می‌کنند تا به آمریکا خدمت کرده باشند و تنها با قطع پای نیروهای بیگانه از عراق می‌توان بر آنها سیطره یافت، به ویژه آنکه پیشتر هم درباره حضور آنها هشدار داده شده بود.» این عضو پارلمان عراق افزود: «آمریکا در هر کجای منطقه، هسته‌های جاسوسی دارد. از جمله در فرودگاه‌های عراق و سوریه که در آنجا افرادی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هستند.» وی این جاسوس‌ها را وابسته به رژیم صهیونیستی، عربستان، آمریکا و امارات خواند و گفت: «کشورهای مذکور از جاسوس‌های آمریکا حمایت مالی می‌کنند و هنوز نگرانی‌هایی درباره احتمال تکرار ترورهایی، نظیر ترور سردار سلیمانی و ابومهدی وجود دارد.»

2ـ خسارت 100 تا ۱۵۰ میلیون دلاری هواپیمای اوکراینی

معاون بیمه مرکزی گفت: هواپیمای بوئینگ نو مدل ۸۰۰ـ ۷۳۷ حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد؛ اما هواپیمای ساقط شده حدود سه سال کار کرده بود که ارزش آن تا ۷۰ میلیون دلار برآورد شده است. جهانگیری افزود: براساس آنچه در بیمه‌های بین‌المللی تحت پوشش قرار می‌گیرد، برای بار هر مسافر حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برآورد می‌کنند و برای مسافران هر نفر ۱۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار SDR پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود که این رقم باید در بیمه‌نامه اوکراینی مشخص شود که برای مسافران این هواپیما چقدر بوده است. وی ادامه داد: با توجه به برآورد‌های اولیه پیش‌بینی می‌کنیم، حدود ۲۴ میلیون دلار خسارت برای مسافر، خدمه و بار باشد و ۷۰ میلیون دلار هم خسارت بدنه خواهد بود که در مجموع حداقل ۱۰۰ میلیون دلار است؛ البته ممکن است با توجه به بیمه‌نامه اوکراینی این رقم تغییر کند و تا ۱۵۰ میلیون دلار نیز برسد.

3ـ تحریم‌های بیشتر علیه مردم ایران اعمال کنید

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پس از ترور حاج‌قاسم سلیمانی از ترس انتقام ایران سکوت اختیار کرده بود، از تجمع غیرقانونی در تهران که سفیر انگلیس در آن بازداشت شد، حمایت کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مدعی حمایت از مردم شد که گفت: رئیس‌جمهور ترامپ باید تحریم‌های خیلی شدیدی بر این رژیم اعمال کند. او گفت: باید بگویم که ایران همین اواخر سرعت غنی‌سازی را افزایش داده است. در حالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حمله تلافی‌جویانه موشکی ایران، از ناتو درخواست کرد که در غرب آسیا (خاورمیانه) حضور پررنگ‌تری داشته باشد، نتانیاهو نیز ضمن درخواست وضع تحریم جدید علیه ایران، از کشورهای اروپایی نیز دعوت کرد که به تحریم بیشتر ایران دست بزنند.

4ـ جزئیات دستگیری سفیر انگلیس در تجمع روز شنبه

مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات نیروی انتظامی، جزئیات دستگیری سفیر انگلستان در تجمع روز شنبه در مقابل دانشگاه امیرکبیر را اعلام کرد: «ساعت 18:35 روز شنبه سفیر کشور انگلستان به همراه فرد دیگری با حضور در میان تجمع‌کنندگان مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران از تجمع‌کنندگانی که در حال سر دادن شعار‌های ساختارشکنانه بودند، فیلمبرداری می‌کرد. با هوشیاری مأموران پلیس امنیت ناجا، سفیر انگلیس شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفت و در ساعت 19:10دستگیر و پس از اقدامات اولیه قانونی به نماینده وزارت امور خارجه تحویل شد. لازم به ذکر است، فرد همراه با سفیر انگلیس با مشاهده این صحنه اقدام به فرار کرد و به سفارت انگلستان پناه برد.»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات