تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۶۷
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان:

حضور پاسداران در نقاط سیل زده به مردم دلگرمی می دهد/ صداقت و شجاعت سردار حاجی زاده ستودنی است

شماری از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شجاعت سردار حاجی زاده نشان از ایمان و تقوای بالای وی دارد، گفتند: اگر امروز در جزیره امن زندگی می کنیم به خاطر زحمات سپاه پاسداران است و اگر سپاه نبود مملکت هم حفاظت نمی شد.
چهل و یک سال آسمان را برایمان امن کردند و نگذاشتند از آسمان کشورمان در فضای ملتهب و حساس سوء استفاده شود، بیش از چهار دهه عزت برایمان به ارمغان اوردند شهید دادند تا ما بمانیم انصاف نیست که با یک خطا، زحمات آنان را زیر سوال ببریم.
 
حادثه هوایی اخیر اگر چه تلخ و غم انگیز بود و همگان را در سوگ فرو برد اما برخی از گروه های و سلبریتی ها به اصطلاح کاسه داغ تر از آش شده و از شرایط به وجود آمده به نفع خواسته‌های شوم خود سوء‌استفاده کرده و سعی در خدشه دار کردن چهره ممتازو دوست داشتنی سردار امیر علی حاجى زاده فرمانده نیروى هوافضاى سپاه پاسداران کردند.
 
در این میان اما مردم قدرشناس ایران اسلامی و خانواده‌های بزرگوار جان باختگان با بیان اینکه یک خطای انسانی هرگز به دستاوردهای عظیم، امنیت آفرین و عزت بخش سپاه پاسداران خدشه ای وارد نمی کند، گفتند: دستاوردهای این نهاد انقلابی، خاری در چشم دشمنان انقلاب بوده و اگر امنیت و آسایشی در کشور پایدار است به برکت مجاهدت سبزپوشان سپاه در تمامی عرصه های محرومیت زدایی، اشتغالزایی، عمرانی، نظامی، دفاعی و ... است که خواب راحت را از دشمنان و ایادی استکبار گرفته است.
 
ناگفته نماند در این میان جمعی از کاربران فعال فضای مجازی پس از صحبت‌های شفاف سردار حاجى زاده درباره جزئیات حادثه هواپیمای اوکراینی، با انتشار پست هایی در صفحات توییتری و اینستاگرام خود و با داغ کردن هشتگ‌هایی نظیر #شجاعت_صداقت، #حاجی_زاده، #سردار_حاجی_زاده و ... حرکت شجاعانه فرمانده هوافضای سپاه را مورد ستایش قرار دادند و نوشتند که تلاش‌ها و زحمات او در چهل سال اخیر را در برقرای امنیت کشور فراموش نمی‌کنند.
 
با این تفاسیر اما شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان نیز در تداوم حمایت از سپاه به ویژه سردار حاجی زاده گفتند: اگر امروز در جزیره امن زندگی می کنیم به خاطر زحمات سپاه پاسداران است و اگر سپاه نبود مملکت هم حفاظت نمی شد.
 
شجاعت سردار حاجی زاده نشان از ایمان و تقوای بالای وی دارد
مولوی عبدالمجید شه بخش، مدرس حوزه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار زاهدنیوز ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: از این قبیل اتفاقات در تمام کشورهای جهان رخ می دهد و این حادثه همه مردم ایران و جهان را متاثر کرد.
 
وی بیان کرد: نباید این اشتباه را به پای تلاش های بی وقفه سپاه که نقش موثری در راه امنیت و آبادانی کشور دارد، گذاشت، سپاه یک نهاد مردمی است و در طول 40 سال گذشته درکنار مردم بوده و امنیت کشور و منطقه را به خوبی برقرار کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سپاه در بلوچستان درکنار مردم سیل زده است، تصریح کرد: متاسفانه این کم لطفی است که یک اتفاق سهوی را به پای تمام خدمات یک نهاد انقلابی بگذاریم.
 
 شه بخش با بیان این مطلب که مردم ما به خوبی خدمات مثبت سپاه که یکی از مهمترین آنها ایجاد امنیت در سیستان و بلوچستان است را درک می کنند، افزود: سردار حاجی زاده از خود شجاعت نشان داده و واقعیت ماجرا را با مردم در میان گذاشت که این نشان از ایمان و تقوای بالای این فرمانده است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی که آمریکا و کشورهای استکباری به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند باید بیشتر از قبل هوای نیروهای نظامی و انقلابی خود را داشته باشیم.
 
تضعيف نهادهای انقلابی از راهبردهای دشمنان است
مولوی عبدالواحد بزرگزاده، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به روحیه خدمات رسانی سپاه در عرصه‌های مختلف و همراه همیشگی در کنار مردم بیان کرد: خدمت‌گذاری سپاه توفیقی است که شامل حال مردم شده و بسیج در تمام عرصه‌ها مردم را تنها نگذاشته و هر جا نیاز داشته‌اند به آنها کمک کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه ملت ایران توانسته دست استكبار و دشمنان را از منافع اسلام قطع کند، تصریح کرد: مديريت يكپارچه كشور بدون دخالت آمريكا و ايادي استكبار جهاني يكي از توفيقات انقلاب اسلامي است كه مردم بايد به آن افتخار كنند.
 
مولوی اهل سنت چابهار ادامه داد: انسجام شكل گرفته در جمهوري اسلامي با هيچ سرمايه اي قابل سنجش نيست و اين يكپارچگي عامل وحشت و ترس استكبار جهاني شده است.
 
وی با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد، اغان کرد: آمريكا و ايادي آن از اوايل پيروزي انقلاب، گمان مي كردند كه با تحريم و فشارهاي اقتصادي مي توانند مردم را از آينده نظام نااميد كنند اما مردم با وحدت و همدلي از رهبري نظام اسلامي حمايت كردند و امروز از عزتمندترين ملت هاي جهان محسوب مي شود.
 
رشادت های سپاه پاسداران در سیلی به صورت دشمن قابل تقدیر است
بزرگزاده با اشاره به اینکه محروميت زدايي و توجه به امور مردم محروم يكي از شاخص های سپاه است، اظهار کرد: خدمات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در طول تاریخ چهل ساله انقلاب بی‌نظیر و بی‌بدیل است و در بسیاری از اتفاقات مانند سیل جنوب استان که هم اکنون درگیر است اقدامات به موقع بیانگر مردمی بودن این نهاد ارزشی و انقلابی در کشور است.
 
وی بااشاره به اقدام قابل تقدیر سپاه افزود: رشادت های سپاه پاسداران در سیلی به صورت دشمن قابل تقدیر است؛ همانطور که این حرکت هم از نظر مقام معظم رهبری از آن به عنوان سیلی تعبیر کردند که یک سیلی عادی نبود.
 
امام جمعه اهل سنت چابهار با بیان اینکه بزرگترین دستاورد این حرکت ایجاد شک و تردید است، گفت: در مقابل این راهبرد باید ثبات قدم و قاطعیت داشته باشیم و تا صف آخر دشمن متمرکز شویم.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمن با حماقت خود قصد تفرقه در کشور و بین ملت و دولت و سپاه را داشت ولی خداوند آن را وسیله‌ای برای عزت و اقتدار سپاه و موجب وحدت، همدلی مسئولان مبدل کرد و امروز محبوبیت سپاه بیشتر شده است.
 
 یک اشتباه غیرعمد منجر به زیر سوال بردن خدمات چندین ساله سپاه نمی شود
مولوی عبدالخالق حسین زهی، امام جمعه اهل سنت مهرستان در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد: ایران دارای توان علمی بالایی است اما گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می دهد که به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع منجر به اعتراض و موضع گیری افراد می شود.
 
وی با بیان اینکه تببین امور کمتر رعایت می شود، افزود: امید است با نظارت بهتر و دقیق تر زمینه سوء استفاده دشمنان و بیگانگان از بین رود.
 
امام جمعه اهل سنت مهرستان با اشاره به سقوط هواپیمایی اوکراینی، گفت: باید بررسی های لازم انجام می شود اما حال که حادثه رخ داده بهتر بود همان روز اول به مردم اطلاع رسانی شود هر چند این اتفاق به صورت غیر عمد انجام شده است.
 
مولوی حسین زهی خاطر نشان کرد: همانطور که مشاهده شد سپاه به خوبی پاسخگو مردم بود، از اقدام غیر عمد خود نیز عذرخواهی کرد، خداوند متعال رفتگان حادثه هواپیمای اوکراین را مورد مغفرت قرار داد.
 
وی با اشاره به اینکه یک اشتباه غیر عمدی منجر به زیر سوال بردن خدمات چندین ساله سپاه نمی شود، تصریح کرد:  حادثه هواپیمای اوکراین به صورت غیر اختیاری و غیر عمد رخ داده است که انتظار می رود با دقت بهتر دیگر شاهد چنین حوادثی نباشین اما این امر سبب نمی شد که چنین نیروی مخلصی کنار گذاشته شود.
 
امام جمعه اهل سنت مهرستان گفت: اگر امروز در جزیره امن در حال زندگی کردن هستیم، بخاطر زحمات سپاه پاسداران است و اگر سپاه نبود مملکت هم حفاظت نمی شد.
 
حضورسپاه در نقاط درگیر سیل مایه دلگرمی مردم است
مولوی عبد الصمد دامنی، مدیر حوزه علمیه حقانیه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: سپاه همواره در عرصه‌های مختلف از جمله محرومیت‌زدایی و کمک به رفع محرومیت نقش موثری را ایفا کرده است.
 
وی افزود:  امروزه نیز جلوه‌ای از این خدمات در کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان در بلوچستان به خوبی خودنمایی می کند.
 
مدیر حوزه علمیه حقانیه ایرانشهر تصریح کرد: قبلا هر حادثه ای در سیستان و بلوچستان رخ می داد بزرگترین خدمات رسانی را سپاه داشته و در این سیل اخیر هم مثل همیشه مردم همچنان امیدوار به یاری سپاه و خدمات ارزنده آن هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: تمام خدماتی که سپاه و نیروهای آن تاکنون انجام داده اند برای همگان روشن و قابل تقدیر است.
 
دامنی ادامه داد: سپاه همیشه نگهبان و محافظ نظام جمهوری اسلامی بوده است و مثل سابق همیشه هوشیارانه و آگاهانه عمل می کند.
 
وی اضافه کرد: وظیفه مردم، علماء حمایت و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی است و سپاه هم باید طوری هوشیاران عمل کند که خدمات ارزنده آن از بین نرود.
 
این خطیب جمعه عنوان کرد: همه نهادها و مردم باید مراقب باشند و به گونه ای رفتار کنند که بهانه دست دشمنان نظام ندهند آنان همیشه به دنبال سوء استفاده و ایجاد آشوب و نابودی نظام هستند.
 
پاسداران در همان ساعات اولیه به امداد سیل زده ها شتافتند
مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ، بیان کرد: بسیجیان و پاسداران در همان لحظات اولیه وقوع سیل به امداد و کمک سیل زدگان شهرستان دلگان شتافتند.
 
وی افزود: سپاه پاسداران و بسیج در این چهل ساله خدمات گسترده و بسیار زیادی را در این منطقه محروم و کل استان سیستان و بلوچستان انجام داده است.
 
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان عنوان کرد: سیل زلزله، جنگ و هر کجا که مردم و کشور نیاز داشته اند، سپاه پاسداران آنجا حضور مفید و موثری داشته است.
 
مولوی مقدسیان با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه علیه تروریست های آمریکایی ، تصریح کرد: نباید بخاطر اشتباه یک نفر، خدمات افتخار آمیز چهل ساله یک سازمان را نادیده گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: قطعا ما از سپاه پاسداران حمایت می کنیم و تضعیف نیروهای انقلابی و نظامی در این مقطع کار دشمن است و نباید به آن پرداخت.
 
کمک رسانی به مناطق سیل زده توسط سپاه پاسداران یک حرکت انقلابی است
مولوی دوست محمد درواخ در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: در مسیر سخت انقلاب اسلامی همواره سپاه یار و یاور بوده است.
 
وی افزود: دست یاری به سوی نیازمندان دراز کردن و کمک به محرومین از مهمترین رسالت این نهاد است ، مردم قدردان این زحمات هستند.
 
امام جمعه اهل سنت شهر کوهک زهک ادامه داد: اینکه عده ای بخواهند هجمه به این نهاد وارد کنند کار پسندیده ای نیست و نبوده چرا سپاه محافظ انقلاب و مردم است.
 
وی خاطر نشان کرد: کمک رسانی به مناطق سیل زده توسط سپاه پاسداران یک حرکت انقلابی است که ذات واقعی سپاه را روشن می سازد.
 
مولوی درواخ گفت: ذاتی که برگرفته از تفکر امام و انقلاب است، با اینکه سپاه یک سازمان نظامی محسوب می شود اما چون از بطن جامعه تشکیل شده است محرومین در الویت اول قرار دارند.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
France
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
0
ای کاش نیروهای خدوم ومحبوب سپاه در این موقعیت بحرانی کرونا نیز درکنارمردم بودند و زودتر این قضیه رو ختم به خیر میکردند
ناشناس
France
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
0
ای کاش نیروهای خدوم ومحبوب سپاه در این موقعیت بحرانی کرونا نیز درکنارمردم بودند و زودتر این قضیه رو ختم به خیر میکردند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات