صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۷۶

مک‌کانل: استیضاح ترامپ در سنا احتمالاً از هفته آینده آغاز می‌شود

رهبر حزب اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد جلسات استیضاح رئیس‌جمهور این کشور احتمالاً از هفته آینده آغاز خواهد شد.
مک‌کانل: استیضاح ترامپ در سنا احتمالاً از هفته آینده آغاز می‌شود
 «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا روز سه‌شنبه از احتمال آغاز استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در سنا طی هفته آینده خبر داد.
سناتو مک‌کانل اعلام کرد گام‌های مقدماتی برای آغاز فرآیند استیضاح ترامپ در سنا، از همین هفته برداشته خواهد شد و احتمالاً از سه‌شنبه آینده استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در سنا رسماً کلید خواهد خورد.
ساعاتی پیش «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که رأی‌گیری درباره ارسال بندهای استیضاح دونالد ترامپ به سنا، فردا چهارشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا انجام خواهد شد.
نشست استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته به ریاست «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد و پس از پایان بحث‌های نمایندگان درباره این استیضاح، رأی‌گیری نهایی انجام شد که در نهایت این استیضاح رای آورد.
دونالد ترامپ به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره استیضاح شد که در اتهام اول، 230 نفر با استیضاح ترامپ در این مورد موافقت و 197 نفر مخالفت کردند و در مورد اتهام دوم یعنی اتهام کارشکنی در کار کنگره، 229 نفر رای مثبت و 198 نفر رای مخالف دادند.
ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه «جو بایدن» که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به «اوکراین گیت» یاد می‌شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.
در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «نانسی پلوسی» دموکرات روند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته‌های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت آغاز کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات