صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۳۲

اخبار کوتاه شنبه 28 دی

بنابر اخبار رسیده، پس از واکنش سرد جامعه هنری و نکوهش عمومی و همچنین اعلام صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه با افرادی که رسانه ملی یا جشنواره‌های فجر را برای فضاسازی سیاسی تحریم کرده‌اند، برای همیشه قطع همکاری می‌کند، برخی از این افراد، آشکارا یا پنهانی، ابراز پشیمانی کرده‌اند. از جمله بعضی از داوران جشنواره هنرهای تجسمی فجر که قبلاً به نشانه اعتراض، از این جشنواره انصراف داده بودند قصد بازگشت به این رویداد را دارند. برخی از گروه‌های تئاتری هم که از جشنواره تئاتر فجر کنار کشیده بودند، اعلام کرده‌اند که پشیمان هستند.
پس از آنکه روزنامه‌نگاری به نام «طاها بوهافس» از داخل سالن تئاتر «بوف دو نورد» از حضور امانوئل و برژیت مکرون برای تماشای این نمایش خبر داد، ده‌ها نفر از مخالفان و معترضان به سیاست‌های او خود را به جلوی این سالن تئاتر رساندند و تلاش کردند خود را به داخل سالن نمایش برسانند که با حضور نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش ناکام ماندند. پلیس فوراً مکرون و همسرش را از سالن تئاتر خارج و طاها بوهافس را دستگیر کرد. اکنون اعتصابات سراسری و گسترده‌ای علیه سیاست‌های دولت فرانسه در این کشور در حال انجام است که عملاً دولت مکرون را فلج کرده است.
«فاطمه راکعی» دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: ما همان روالی را که قبلاً اعلام کردیم ادامه خواهیم داد؛ یعنی هر جا از میان اصلاح‌طلبان شاخص و شناخته‌شده و دارای پیشینه سیاسی اصلاح‌طلبی افرادی داشتیم، لیست خواهیم داد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: مهم این است که نمی‌خواهیم لیست استیجاری یا ائتلافی بدهیم، چون قبلاً این کار را کردیم و نتیجه آن را دیدیم.
«بهرام قاسمی» سفیر ایران در فرانسه، در واکنش به برخی اظهارنظر‌های مقامات اروپایی‏ درباره مذاکره مجدد در ارتباط با برجام در توئیتی نوشت: «هیچ خردورز سیاسی آشنا به مباحث ‎برجام تردیدی ندارد که این تفاهم تنها و یگانه راه‌حل ممکن تلقی می‌شود. طرح مذاکرات مجدد به هر دلیل صرفاً اقدامی بهانه‌جویانه برای توجیه ناتوانی و بدعهدی طرف‌های اروپایی است.»
رئیس سازمان غذا و دارو درباره اظهاراتی مبنی بر کمبود دارو و تجهیزات پزشکی که به صف‌های طولانی برای انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها منجر شده است، گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر دارویی و تجهیزات تخصصی در کشور در شرایط بی‌نظیری قرار دارد.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل‌ سازمان‌ ملل‌متحد از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزمانش به دست ارتش آمریکا شکایت کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات