صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۵۶

راه میانبر!

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران، قوی‌تر شدن ایران در همه زمینه‌ها را تنها راه ادامه مسیر عزت‌آفرین مردم انقلابی ایران دانستند[...]

یادداشتامام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران، قوی‌تر شدن ایران در همه زمینه‌ها را تنها راه ادامه مسیر عزت‌آفرین مردم انقلابی ایران دانستند. بی‌تردید، همه نیروهای انقلابی و جبهه بزرگ مقاومت باید این پیام را به مثابه فرمانی از سوی فرمانده کل و امام المسلمین تلقی و لوازم و زمینه‌های اجرا و محق‌سازی آن را فراهم کنند. حال این پرسش مطرح می‌شود که قدرتمند شدن ملت ایران چه لوازمی دارد؟
این نوشته کوتاه نه می‌خواهد و نه می‌تواند به این پرسش راهبردی پاسخ در خور و جامعی دهد؛ اما می‌توان در این نوشتار موجز یک راه میانبر را نشان داد و آن، اقتدا به کسانی است که خود را وقف عظمت و گشودن شاهراه انقلاب اسلامی کردند. بازخوانی مختصات فردی و سلوک اجتماعی زندگی این افراد نشانه‌ها و درس‌هایی را در اختیار نسل امروز برای پیمودن راه فردا قرار می‌دهد؛ راه آنهایی که از «هیچ» ما را امروز به «همه چیز» رسانده‌اند!
حاج قاسم‌ها، تهرانی‌مقدم‌ها، شهریاری‌ها، عمادها، حججی‌ها و هزاران سرو قامتی که ایستادند و با خط خون خود راه را نشان دادند. حاج قاسم دو حوزه نظامی‌گری و دیپلماسی را که ظاهراً به تعبیر برخی‌ها از هم دور است و ورود در یکی مانع از دیگری است، در هم آمیخت و جبهه‌ای به سترگی مقاومت در برابر زر، زور و تزویر سلطه‌گری و ظلم به مردم منطقه غرب آسیا را ایجاد کرد.
البته این راه‌گشایی در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها باید انجام شود تا برآیند آن برداشتن گام به جلو باشد. عرصه اقتصاد و ساماندهی امور معیشتی مردم بیشتر از دیگر حوزه‌ها به این انقلاب و راه انقلابی نیازمند است؛ چرا که وسیله و ابزار امروز دشمن شده و دشمنان می‌پندارند از طریق ضعف‌ها و نقایصی که در این حوزه وجود دارد، می‌توانند ضربات کاری به نظام جمهوری اسلامی و مردم وارد کنند.
از لوازم اصلی برای موفقیت در این راه، مقبولیت نخبگانی و مردمی گفتمان انقلابی و تبیین دقایق و ظرایف آن است که خود بسترساز الزام بعدی، یعنی افزایش وحدت در جامعه خواهد بود. همت ملی برای قوی‌تر شدن ایران نه تنها در بعد نظامی، بلکه در ابعاد اقتصادی و جهش علمی و فناوری تنها راه ادامه مسیر عزت و استقلال ایرانیان است که در پرتو حضور مردم در عرصه‌های مختلف، صبر و استقامت ملت و کوشش بی‌وقفه مسئولان و مردم ایجاد خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات