صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۰۳
ظریف خطاب به عادل الجبیر:

کشورهای عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی کنند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی در واکنش به اظهارات عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان عنوان کرد: «کشورهای عادی و نرمال کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی کنند. کشورهای عادی به همسایگانشان حمله نمی کنند و باعث بروز بحران انسانی نمی شوند و از گفتگو سرباز نمی زنند.»
وی تصریح کرد: «با این وجود، ما هیچ پیش شرطی را برای گفتگو تعیین نمی کنیم.»
لازم به ذکر است، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در نشست داووس عنوان کرده وقتی که ایران به عنوان یک کشور عادی عمل کند آن زمان می توانیم اقدام به برقراری رابطه با آن کنیم.
وی همچون گذشته ایران را به حمایت از تروریسم در منطقه و جهان متهم کرده و گفته که تهران باید از سیاست‌های ثبات‌زدا در منطقه دست بکشد.
گفتنی است، محمدجواد ظریف روز گذشته (پنجشنبه) نیز در واکنش به اظهارات فرحان همتای سعودی خود درباره گفتگوی ریاض و تهران، بار دیگر اعلام کرد که درهای ایران همچنان برای گفت‌وگو با همسایگانش باز است.
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان چهارشنبه (دوم بهمن)  در گفت‌وگو با رویترز گفت که عربستان آماده گفت و‌گو با ایران است و این مسئله به ایران بستگی دارد. 
وزیر خارجه دولت سعودی در این مصاحبه ادعا کرد: ایران بایستی بپذیرد که شرط هر گفت‌وگویی این است که «نمی‌تواند از طریق خشونت برنامه‌های منطقه‌ای خودش را پیش ببرد.» 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات