صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۰۵

۳۰۰ هزار نظامی آمریکا با «اختلال استرس پس از سانحه»

بعد از آنکه وزارت دفاع آمریکا در جدیدترین اعتراف قطره‌چکانی خود شمار تلفات نظامیان این کشور در انتقام موشکی ایران را افزایش داد «جو بایدن»، یکی از رقبای انتخاباتی «دونالد ترامپ» به آن واکنش نشان داد. 
، پنتاگون امروز جمعه در ادامه اعترافات تدریجی خود ضربه مغزی ۳۴ نفر از نظامیان آمریکا بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق را پذیرفت. «جاناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته این ۳۴ نفر مبتلا به «ضربه مغزی» ( traumatic brain injury) تشخیص داده شده‌اند. 
پیش از این «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای کوچک‌نمایی تلفات حمله موشکی ایران مدعی شده بود به او گفته شده سربازان آمریکایی فقط به «سردرد» مبتلا شده‌اند. 
جو بایدن که در یک همایش انتخاباتی در نیوهمپشایر حضور داشت گفت: «همین هفته، او (ترامپ) صدمات وارد آمده به آن نظامیان شجاع را که در عراق هدف حمله موشکی ایران قرار گرفته بودند نادیده گرفت.»
بایدن گفت: «او گفت نه، آنها فقط سردرد گرفته‌اند. این حرف‌های او است نه حرف‌های من: شما چرا بزرگ نمی‌شوید؟ چیزی نیست که همان سردرد خودمان است.»
جو بایدن گفت که حدوداً ۳۰۰ هزار نظامی آمریکا با «اختلال استرس پس از سانحه» (PTSD) از جنگ‌های برون‌مرزی آمریکا به کشورشان برمی‌گردند. 
بایدن اضافه کرد: «اینکه او این مسئله را اینقدر ساده می‌بیند به نظرم واقعاً تنفرانگیز است.»
مقام‌های دولت ترامپ در روزهای اخیر به دلیل پنهان‌کاری‌ها در خصوص تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند. 
ترامپ روزی که ایران عین‌الاسد را هدف حملات موشکی قرار داد ادعا کرد که این حمله هیچ حمله یا زخمی نداشته است. 
چند هفته بعد، رسانه‌ها و بعد از آن مقام‌های پنتاگون به تدریج و به صورت قطره‌چکانی به تلفات این حمله اعتراف کردند. 
پایگاه «دیفنس‌وان» ابتدا گزارش داد که ۱۱ نظامی آمریکا در عین‌الأسد زخمی شده و به بیمارستان‌های آمریکا در کویت و آلمان منتقل شده‌اند. یک سخنگوی پنتاگون چند روز بعد بدون اشاره به رقم دقیق به زخمی شدن شمار بیشتری از نظامیان آمریکا اذعان کرد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز فعلاً ابتلای ۳۴ نفر از نظامیان آمریکا به «ضربه مغزی» را پذیرفته است. منابع زیادی گفته‌اند که این حمله احتمالاً به کشته شدن نظامیان آمریکایی هم منجر شده است. 
حمله موشکی ایران به تلافی عملیات تروریستی آمریکا در روز ۱۳ دی‌ماه انجام شد که به شهادت «سردار قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد.   
بامداد سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.
سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».
در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات