صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۲۰

اخبار کوتاه شنبه 5 بهمن

«علیرضا رئیسی» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مراسمی آیینی فردی به نام «تبریزیان» تحت عنوان طب اسلامی، کتاب «اصول طب هاریسون» را که از کتب مرجع پزشکی است، به آتش می‌کشد! وی برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی با مدعی طب اسلامی که کتاب‌ پزشکی را به آتش کشیده، خواستار شد. گفتنی است، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه هم تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را اقدامی ناروا دانسته و بیان داشته است، این‌گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.
«محمدجواد ظریف» در واکنش به اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه عربستان گفت: کشور‌های عادی کشتارگاه‌های‌شان را به جای کنسولگری جا نمی‌زنند، کشور‌های عادی به همسایگان‌شان حمله نمی‌کنند، باعث ایجاد بحران‌های بشردوستانه نمی‌شوند و از مذاکره سر باز نمی‌زنند. با تمام این اوصاف، ما هیچ پیش شرطی برای مذاکره تعیین نمی‌کنیم. گفتنی است، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در جلسه گفت‌وگویی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در اظهاراتی بی‌اساس گفت، زمانی که ایران مانند یک کشور عادی عمل کند، می‌توانیم با آن رابطه‌مان را احیا کنیم.
«اصغر سلیمی» سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت:‌ آنقدر زمان ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس طول کشید که نمایندگان طرح استانی شدن انتخابات را برای اصلاح برخی امور پیشنهاد دادند. وی افزود: استانی شدن انتخابات طرح اولیه نمایندگان مجلس بود و حتی چند بار این موضوع از سوی شورای نگهبان رد شد و در نهایت این رد و بدل‌ شدن‌های بین صحن و کمیسیون سبب کنار گذاشته شدن این طرح شد؛ اما تعداد دیگری از نمایندگان بحث شفافیت هزینه‌های انتخاباتی را به منظور اصلاح قوانین پیشنهاد دادند.
«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پیامی خطاب به مرجعیت عالی، دولت، مجلس و ملت سلحشور عراق، ترور ناجوانمردانه سرداران پرآوازه جبهه مقاومت، شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را خطای راهبردی ترامپ و تیم شرور حاكم بر كاخ سفید دانست و گفت: برپایی تظاهرات میلیونی و تاریخی مخالفت با اشغالگری آمریكا، نشانه‌ای از پیشتازی و پرچمداری مردم پرافتخار عراق در مسیر اخراج آمریكا از منطقه است.
ده‌ها هزار نفر از شهروندان سعودی ساکن شهر قطیف در شرق عربستان سعودی در مراسم تشییع شهدایی که به دست نظامیان رژیم سعودی شهید شدند، شرکت کردند و شعار مرگ بر آل‌سعود سر دادند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات