سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۲۹
مروری بر واکنش ضدانقلاب به خطبه های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی

آچمز ضدانقلاب

مقام معظم رهبري روز جمعه بيست و هفتم دي ماه در خطبه هاي نمازجمعه نکات بسيار مهمي ايراد فرمودند. دو هفته قبل از ايراد خطبه ها، اتفاقات ناگواري در داخل و خارج از کشور رخ داده بود که فرمانده معظم کل قوا صلاح را بر آن ديدند تا با مردم صحبت نمايند. دشمنان نظام در خارج از کشور منتظر آن بودند تا ببيند رهبر انقلاب در خصوص چه مسائلي صحبت خواهند کرد.

مقام معظم رهبري روز جمعه بيست و هفتم دي ماه در خطبه هاي نمازجمعه نکات بسيار مهمي ايراد فرمودند. دو هفته قبل از ايراد خطبه ها، اتفاقات ناگواري در داخل و خارج از کشور رخ داده بود که فرمانده معظم کل قوا صلاح را بر آن ديدند تا با مردم صحبت نمايند. دشمنان نظام در خارج از کشور منتظر آن بودند تا ببيند رهبر انقلاب در خصوص چه مسائلي صحبت خواهند کرد. فلذا مطالب بسيار مهمي در خصوص اتفاقات اخير بيان فرمودند. فرمايشات معظم له به مذاق دشمنان خوش نيامد چرا که آنها فکر مي کردند رهبري نظام استراتژي کلان نظام را فاش خواهد کرد اما ايشان گرچه مطالب نابي بيان فرمودند اما دشمنان نظام را مثل هميشه آچمز کرده و آنها را در سرگرداني رها کردند، مطالبي که آنان قدرت درک و تحليل آن را نداشته و ندارند. با اين اوصاف دشمنان نظام جمهوري اسلامي مثل هميشه اين بار نيز با هدف قرار دادن جايگاه ولايت فقيه، فرمايشات معظم‌له را حرف‌هاي تکراري و فاقد هرگونه استراتژي خواندند و در راستاي تشويش افکار عمومي و القاء بحراني بودن شرايط، ساعت‌ها به بحث و گفتگو در شبکه‌هاي ماهواره‌اي پرداختند.
اگر نگاه کوتاهي به شبکه‌هاي ماهواره‌اي بيندازيم مي‌بينيم که اکثر اين شبکه‌ها از بعدازظهر روز جمعه شروع به تحليل فرمايشات رهبري کردند که در همه تحليل ها ضمن ضديت با نظام اسلامي، بر کم اهميت جلوه دادن فرمايشات رهبري تاکيد کردند.
در کانال ضد انقلاب مام ميهن به نقل از آسوشيتدپرس آمده است؛ رهبر ايران در بن بست قرار دارد و و راهي جز سرنگوني پيش رويش نيست اکنون تمام خبرگزاريهاي مهم دنيا به همين نکته اذعان ميکنند.
عده اي با نوشتن متن و يادداشت در گروهها و کانال هاي مختلف تلگرام و شبکه هاي مجازي بر برآورده نشدن خواسته مردم از فرمايشات رهبري تاکيد کردند. براي نمونه حسيني، گزارشگر بي‌بي‌سي فارسي با القاء بن بست بحران مي‌گويد: "مخالفان حکومت احتمالا از سخنراني رهبر ايران راضي نيستند. از ابتکار سياسي خارق العاده، تهديد تازه و استراتژي جديد خبري نبود. در سخنراني از پايه ريزي براي يک گفتمان جديد که عموما تلاشي است براي مشروعيت بخشيدن به سرکوب هم خبري نبود. به اين ترتيب بن‌بست بحراني ادامه دارد." و يا پوريا ماهرويان، خبرنگار بي‌بي‌سي فارسي: "چند روز انتظار براي سخنراني آيت‌الله خامنه‌اي در نماز جمعه پايان يافت، بدون آنکه انتظاري برآورده شود. چيزي بيشتر از همان سخنراني‌هاي هفتگي نبود. پازل سرنگوني هواپيماي اوکرايني هنوز قطعات گمشده زيادي دارد که دست‌کم در خطبه‌هاي امروز چيزي از آن قطعات پيدا نشد."
عده اي نيز با شيطنت تمام، بيانات رهبر معظم را در خصوص ايراني نبودن کساني که عکس قاسم سليماني را آتش زدند تفسير به راي کرده و اينگونه بيان کردند که رهبر ايران دنبال درگير کردن مردم با يکديگر هستند فلذا اينگونه القاء شد که نظام، توانايي خود را از دست داده است!
گروه سلطنت طلب فرشگرد نيز مردم را به شورش همزمان با خطبه هاي رهبر معظم انقلاب فراخواند هر چند که مردم ذره اي به اين نوع فراخواني ها اعتنا نکردند. در پيامي از اين گروه منحرف اينگونه آمده بود که تمامي امکانات و نيروهاي نظام به نمازجمعه رهبر ايران در مصلا اختصاص پيدا کرده است. اين فرصت مناسبي براي معترضان است تا در ديگر نقاط تهران و شهرهاي ديگر به هر شکلي که مي‌توانند اعتراض خود را نشان دهند.
گروههاي ضد انقلاب نمايش نماز جمعه تهران به امامت رهبري پس از هشت سال را نشان از ورشکستگي سياسي يک نظام رو به زوال دانستند. آنها مي گويند: همه منتظر بودند رهبري بيايد و حرف مهمي بزند، اما او  آمد و هيچ نگفت، جز تعريف و تمجيد فراوان از قاسم سليماني و سعي در کمرنگ جلوه دادن خطاي سپاه پاسداران در سرنگون کردن هواپيماي مسافربري داشتند. نه از اوکراين و نه از ساير کشورهايي که  اتباعشان به خاطر انفجار هواپيماي مسافربري‌ به دست سپاه پاسداران تکه تکه شده اند، عذرخواهي نکرد. و فقط به آمريکا و کشورهاي اروپايي بد و بيراه گفت و توهين کرد و همه آنها را متهم ساخت که مي خواهند ملت ايران را از پاي بياندازند.
فرمايشات حکيمانه مقام معظم رهبري در موضوعات مختلف در خطبه هاي نماز جمعه باعث عصبانيت شبکه هاي مختلف ضد انقلاب شد و آنها با بحراني نشان دادن فضاي کشور، سعي در به انحراف کشاندن مردم داشتند. آنها معتقدند که رهبري هيچ برنامه و استراتژي‌اي براي برون رفت کشور از بحران عميقي که  در آن فرو رفته است ارائه نکرده و تنها به شعار دادن اکتفا کرده است.
محمد رضواني‌پور يکي ديگر از شخصيت هاي ضد انقلاب در يادداشتي نوشت: خطبه‌ پر از ارجاعات به آيه‌ها و روايات ديني و طرح‌واره‌هاي الهياتي بود. با شبکه‌اي از روايت‌ها مواجهيم که واقعيت را درون خود هضم مي‌کند. «يوم‌الله» و «دستِ خدا» و داستانِ «موسي و بني‌اسراييل» و «وعده‌ي پيروزي الهي به شرط صبوري» دست به دست هم داده‌اند و با تشکيل يک شبکه‌ي نظري- گفتماني، واقعيت زندگي ما را درون خود هضم کرده‌اند.
ضد انقلاب معتقد است اهداف «واقعي و عيني» انقلابِ مردم نظير عدالت اجتماعي و آزادي و فسادستيزي به مرور کنار رفته  و اهداف به سمت مباحثي «ذهني و کلامي» و تقابل «ايدئولوژيک» با جبهه‌ کفر رفته است. و اين استحاله انقلاب است و در اين استحاله است که «مبارزه با دشمنان خدا» و جنگ با کفر و شيطان جاي آرمان‌هاي مستضعفين و پابرهنگان را مي‌گيرد.!
آنها با ذوق زدگي رئيس جمهور آمريکا مبني بر عدم عبور تعداد محدودي از مردم ايران از روي پرچم آمريکا، اظهار خوشحالي کرده و اين اقدام را نشان دهنده تغييرات در بدنه جامعه قلمداد کردند.
اينها تنها بخشي از مواضع خصمانه دشمنان نظام مقدس اسلامي است که نشان مي دهد که آنها تمامي اتفاقات داخل کشور را رصد مي کنند و منتظر فرصتي براي ايجاد تشويش در فکر و ذهن مردم هستند. لذا بايد هوشيار بود و مراقب بود که هم فريب دشمن را نخورد و هم در پازل دشمن بازي نکرد و از اقداماتي که با حمايت آنان مواجه خواهد شد، پرهيز کرد.
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات