صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۵۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 6 بهمن

رسانه‌های صهیونیستی، سعودی و آمریکایی از جمله «العربیه» و «الحره»، پس از آنکه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق از معترضان خیابانی خواست، از تظاهرات ضد دولتی دست بکشند، عصبانی و خشمگین شدند و به او حمله کردند. «العربیه» رسانه وابسته به دربار آل‌سعود نوشت: «صدر به «آزادی‌خواهان» خیانت کرده است.» «الحره» از رسانه‌های نزدیک به ترامپ نیز مقتدی صدر را خیانتکار خواند. گفتنی است حضور میلیونی مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی و به موازات آن پایان یافتن اعتراضات ضد دولتی، توطئه‌های غرب برای عراق را کاملاً نقش بر آب کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی نه ماهه سال 1398 به بخش‌های اقتصادی، مبلغ 626 هزار و 270 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 143 هزار و 870 میلیارد تومان (معادل 29/8 درصد) افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی نه ماهه سال جاری مبلغ 340 هزار و 840 میلیارد تومان معادل 54/5 درصد کل تسهیلات پرداختی است.

رئیس‌جمهور آمریکا ابلاغیه‌ای را امضا کرد که به موجب آن تعرفه‌های مشتقات محصولات فولادی 25 درصد و عوارض بر مشتقات محصولات آلومینیومی را 10 درصد دیگر افزایش می‌دهد؛ البته وی گفته است آرژانتین، استرالیا، برزیل، مکزیک و کره جنوبی از تعرفه‌های اضافی بر مشتقات محصولات فولادی معاف هستند. ترامپ برای کمک به تقویت تولید در آمریکا این تعرفه‌ها را اعمال کرده که به گفته وی یک موضوع امنیت ملی است.

«علی‌اصغر زارعان» دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «وزن اورانیوم خارج‌شده از کشور حدوداً 8/5 تن بوده که به کشور روسیه تحویل شده است و به ازای آن ۴۰۰ تن کیک زرد یا 8O3U تحویل گرفتیم که مواد اولیه تولید اورانیوم غنی‌شده است. هم اکنون بعد از گام پنجم، ذخایر اورانیوم تولیدشده از مرز ۱۲۰۰ کیلوگرم گذشته است که با سرعت تمام به ذخایر اورانیوم غنی‌شده اضافه می‌شود.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات