صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۹۸

اخبار کوتاه دوشنبه 7 بهمن

«محمدجواد ظریف» در پیامی توئیتری نوشت: «دونالد ترامپ هنوز در رؤیای دیدار دوجانبه‌ـ برای ارضای شهوتش در خصوص «توافق ترامپ»‌ـ است. تنها مسیر ممکن برای مذاکرات میز 1+5 است‌ـ که او (ترامپ) آن را ترک کرد‌ـ بازگشت به پیش از سال 2017 و جبران خسارت‌های ایران.» گفتنی است، پس از پاسخ ترامپ به توئیت ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، رئیس‌جمهور آمریکا را به مصاحبه خود با نشریه «اشپیگل» ارجاع داد که در آن گفته بود مهم نیست چه کسی در کاخ سفید باشد، آنچه مهم است، نوع رفتار آنهاست.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد، مدعی شد: وضعیت امنیتی همچنان وخیم است و گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران تهدید باقی مانده‌اند! این وزارتخانه همچنین در این بیانیه افزود: از سپتامبر سال 2019 میلادی (مهرماه) 14 حمله از سوی «ایران و شبه نظامیان تحت حمایت ایران» به نیروهای آمریکایی عراق انجام شده است. «جنیفر هانسلر» خبرنگار شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز در پیامی توئیتری نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پاسخی درباره تلفات احتمالی این حمله به او نداده است.
رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ایران شش ماهواره آماده دارد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان این است که در سال آینده بتوانیم برای هر فصل یک ماهواره آماده پرتاب داشته باشیم. «مرتضی براری» با تأکید بر اینکه این سازمان در حال توسعه مراکز فضایی و زیرساخت‌های زمینی در مناطق مختلف کشور است، اظهار داشت: این سازمان به دنبال ایده‌های جریان‌ساز بوده و از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درخواست می‌کنم طرح‌های جدید خود را در حوزه اکتشافات فضایی به این سازمان بدهند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره همراهی رژیم صهیونیستی با طرح ترامپ برای پایان دادن به مناقشه فلسطین گفت: «تنها در صورتی که اسرائیل بتواند اراضی کرانه باختری را به خاک خود ضمیمه کند، از معامله قرن پیشنهادی ترامپ حمایت می‌کنیم.» «نفتالی بنت» با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم یک اینچ زمین به اعراب واگذار شود، گفت «استتل آویو» به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی تشکیل دولت فلسطین را نخواهد پذیرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات