صبح صادق >>  نگاه >> گفتگو
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۰۲۸
خواننده اثر قاسم هنوز زنده است در گفت‌وگو با صبح صادق

سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند

پایگاه بصیرت / زهرا ترابی

متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۴ در محله شاه‌حسینی بندرعباس است و تحصیلات کلاسیک را تا دیپلم ادامه داده است! وی از اواخر دهه ۷۰ به تهران آمد و اولین آلبومش را اوایل سال ۱۳۸۰ منتشر کرد. «غلامرضا صنعتگر» که با درونمایه‌های مذهبی و دینی در برخی ترانه‌هایش مشهور است، چند سالی است به بیماری سرطان کبد مبتلاست و تحت درمان قرار دارد. وی یکی از هنرمندانی است که یک روز پس از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی اثر زیبایی را درباره این سردار شهید اجرا کرد. در ادامه پای صحبت‌های غلامرضا صنعتگر می‌نشینیم.

 

چطور شد که تصمیم گرفتید برای «سردار سلیمانی» قطعه‌ای را بسازید؟

صبح جمعه ۱۳ دی بعد از شهادت ایشان از طرف حوزه هنری به بنده پیشنهاد دادند و من نیز از سر ارادتی که به این شهید بزرگوار داشتم، با افتخار قبول کردم. چیزی که باید به آن اشاره کنم، پیشرفت سریع کار در زمان کوتاه و خروجی و اثرگذاری این قطعه بود که این هم چیزی نیست جز برکت خون شهید سلیمانی.

بازخورد این اثر در بین مردم چگونه بود؟

طبق صحبت‌ها و شنیده‌های صورت گرفته، آهنگ زیبایی شده است که فقط منحصر به عملکرد بنده نیست؛ بلکه کل مجموعه‌ این کار سبب شد کاری ماندگار و زیبا صورت بگیرد. شاعر این کار آقای «میلاد عرفان‌پور» است و موسیقی آن با تلاش آقای محمدرضا چراغعلی و نوازندگان محترم شکل گرفت. این نکته را نیز اشاره کنم که بر اساس تجربه چندین ساله‌ای که در این عرصه دارم، برخی موضوعات همچون این قطعه که درباره حاج‌قاسم است، با خود برکت می‌آورند و این آثار به بهترین شکل خود رقم می‌خورند.

چه احساسی از اجرای این کار در آن شرایط روحی در جامعه داشتید؟

بنده با توجه به ارادت قلبی که نسبت به شهید سردار سلیمانی داشتم، خواستم به عنوان یک خواننده در قالب هنر موسیقی که بسیار اثرگذار هست، ادای دین کنم و تمام تمرکز و احساسم این بود که کار تولیدی در شأن ایشان باشد و خروجی کل مجموعه از شعر و موسیقی و صدا به نحو عالی درآید.

با توجه به فرصت کم نگران نبودید که شاید کار خوبی از آب درنیاید؟

خیر! چون تجربه سال‌ها کار حرفه‌ای در موسیقی به بنده نشان داده است «سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند». به همین دلیل بر خدا توکل کردم و این کار را پذیرفتم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات