بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۰۰۷۷

ارتش سوریه «خان‌طومان» را آزاد کرد

ارتش سوریه با ورود به «خان‌طومان» در استان حلب این منطقه را از تروریست‌ها پس گرفت.

ارتش سوریه «خان‌طومان» را آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن بعد از درگیری‌های سنگین با گروهک تروریستی جبهه النصره، وارد شهرک خان‌طومان در استان ادلب سوریه شدند.

شبکه خبری المیادین اعلام کرد ارتش سوریه و متحدانش پس از درگیری با جبهه النصره این منطقه را به کنترل کامل خود درآوردند.

ارتش سوریه از هفته گذشته همزمان با پیشروی‌ در ادلب عملیات‌هایی را هم در غرب و جنوب استان حلب برای پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها انجام می‌دهد تا طبق مفاد آتش‌بس جاده بین المللی حلب به حماه را تحت کنترل داشته باشد.

خان طومان در ۴۰ کیلومتری حلب  و دروازه غربی شهر حلب واقع شده؛ این منطقه همان جایی است که در سال ۲۰۱۶ تروریست های داعش با نقض آتش بس به مواضع نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حمله کردند.

در آن مقطع زمانی با توافق سوریه یک آتش‌بس در برخی نقاط سوریه از جمله خان‌طومان برقرار شد. طبق توافقی که پیرامون آتش بس صورت گرفته بود نباید هیچ گلوله ای ما بین دو طرف شلیک می شد اما گروهک‌های تروریستی اقدامی برخلاف آتش بس انجام دادند و آن را نقض کردند و این منطقه  که با مقاومت نیروهای ارتش سوریه از دست تروریست‌ها گرفته شده بود  با حیله و نیرنگ عربستان و غربی‌ها به خصوص آمریکا دوباره به دست گروهکهای تروریستی افتاد.

ارتش سوریه امروز از پاکسازی و تسلط کامل بر شهر راهبردی معره النعمان در حومه جنوبی استان ادلب به عنوان آخرین پایگاه گروه‌های تروریستی و پاکسازی آن از لوث این عناصر خبر داد.

ارتش سوریه روز گذشته و پس از چند روز پیشروی در استان ادلب و وارد کردن خسارت‌های سنگین به مواضع آخرین گروه‌های تروریستی حاضر در این کشور، توانست کنترل این شهر را به دست گیرد.

این گروه‌ها از مناطق تحت اشغال خود به طور پیوسته، مناطق امن و غیرنظامی و نقاط تمرکز ارتش سوریه را با راکت هدف قرار می‌دادند.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد که با توجه به آزادسازی بخش‌هایی از آن در ماه‌های گذشته دمشق توانست بر این استان تسلط یابد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات