صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۱۳۲

گزارش روز/ بولتون دست بردار نیست!

منازعات دوطرفه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق وی به نقطه اوج خود رسیده است[...]
پایگاه بصیرت / حنیف غفاری

یادداشت: منازعات دوطرفه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق وی به نقطه اوج خود رسیده است. بولتون در افشاگری‌های متعددی که در قبال پرونده اوکراین گیت داشته است، صراحتاً ترامپ را بابت زد و بند با «زلانسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بر سر پرونده «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها و پسرش متهم کرده است. این افشاگری‌ها، جملگی در یک کتاب منتشر شده است، کتابی که جان بولتون آن را نگاشته است و قصد دارد تا ماه مارس امسال (اسفند ماه) به صورت عمومی منتشر کند. کاخ سفید به بولتون هشدار داده انتشار این کتاب، به معنای افشای اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده در فضای عمومی آمریکاست و قطعاً موجبات محکومیت وی را فراهم می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد بولتون قصد ندارد به سادگی از کنار این ماجرا بگذرد. طی روزهای اخیر، روزنامه «نیویورک‌تایمز» دو بار قسمتی از متن کتاب بولتون مربوط به پرونده اوکراین گیت را منتشر کرده که هر دو، دال بر مجرم بودن ترامپ در این پرونده جنجالی است.
اگرچه سناتورهای حزب جمهوری‌خواه سعی دارند طی امروز یا فردا پرونده استیضاح ترامپ را مختومه اعلام کنند، اما رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و همراهانش به خوبی می‌دانند جان بولتون فعلاً از راهی که در تقابل با کاخ سفید در پیش گرفته است، دست بردار نیست. حتی ممکن است در آینده‌ای نزدیک، بولتون افشاگری‌هایی را نیز علیه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا انجام دهد که محصول آن، انتقاد عمومی از ساختار سیاست خارجی ایالات متحده در دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ خواهد بود. سؤال اصلی اینجاست که افشاگری‌های بولتون علیه ترامپ تا چه اندازه‌ای بر فضای عمومی و میزان رأی شهروندان آمریکای در انتخابات ریاست‌جمهوری آبان ماه سال آینده تأثیرگذار خواهد بود؟ سؤالی که ترامپ با نگرانی کامل و مستمر درصدد پاسخ‌دهی به آن است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات