صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۱۳۴

از زمینه‌چینی برای معامله قرن تا انتقاد دیپلمات‌های آمریکایی به آن

1ـ شما خودتان نمی‌دانید چه کرده‌اید!
«سردار حسین نجات» معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به ورود انقلاب اسلامی به گام دوم خود گفت: «یکی از فعالان مصری به ایران آمد، او می‌گفت در سال‌های بعد از انقلاب شما به جایی رسیده‌اید که حیوان زنده را به فضا فرستادید و ما که ارتباط بسیاری با آمریکا داشتیم و با رژیم صهیونیستی هم در صلح بودیم، در امور شهر قاهره هم مانده‌ایم.» وی اضافه کرد «پس از حمله موشکی به عین‌الأسد، وزیر دفاع روسیه سفیر ما را خواسته و گفته بود شما مسیر تاریخ را عوض کردید، چراکه بعد از جنگ جهانی دوم چنین حمله‌ای به آمریکا سابقه نداشت. وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید مشکل ما این است که جمهوری اسلامی هر کجا قدم می‌گذارد از خود اثری به جا می‌گذارد که به جز نابودی رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کند.» سردار نجات ادامه داد: «مدتی قبل سفری داشتم به لبنان و با سیدحسن نصرالله دیدار کردم. او می‌گفت شما خودتان نمی‌دانید چه کرده‌اید، مانند شخصی که در قطار است و متوجه سرعت حرکتش نیست، اما ما که بیرون هستیم، می‌بینیم سرعت شما چقدر زیاد است.»


2ـ انتقاد دیپلمات‌های ارشد آمریکا از طرح معامله قرن
۳۰ نفر از دیپلمات‌ها و مقام‌های ارشد حوزه امنیت ملی در سه دولت پیشین آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به شدت از طرح سازش تحمیلی رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطینی‌ها، موسوم به «معامله قرن» انتقاد کرده‌اند. به نوشته پایگاه «اکسیوس»، امضاکنندگان این نامه مقام‌های دولت‌های «باراک اوباما»، «جورج بوش» پسر و «بیل کلینتون» هستند و در این متن تأکید کرده‌اند معامله قرن بر منافع آمریکا اثر مخرب دارد و به رژیم صهیونیستی برای ضمیمه کرانه باختری «چراغ سبز» نشان می‌دهد. در بخشی از این نامه آمده است: «ترک کردن این مبانی بر منافع ایالات متحده، امنیت اسرائیل، آرمان‌های فلسطینی‌‌ها و ثبات اردن به عنوان یک شریک مهم عربی، آثار مخرب بلندمدتی خواهد داشت.» «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی اوباما، «فیلیپ گوردون» دستیار ویژه اوباما، «دن شاپیرو» سفیر سابق آمریکا در تل‌آویو و «وندی شرمن» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.


3ـ ترور شهید سلیمانی زمینه‌چینی برای اعلام معامله قرن بود
فرمانده نیروی قدس سپاه طی تماس تلفنی با «زیاد النَخّاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت و آرمان فلسطین تأکید کرد. بنا بر گزارش «الاعلام الحربی»، سردار «اسماعیل قاآنی» در این تماس تلفنی گفت: «جمهوری اسلامی ایران در مواجهه مردم فلسطین با توطئه‌هایی که حقوق تاریخی مردم فلسطین را نشانه رفته و همچنین در رویارویی آنها با معامله قرن آمریکا، از آنها حمایت می‌کند.» وی افزود: «هیچ تغییری در سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال نیروهای مقاومت فلسطین، به ویژه بعد از ترور شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس ایجاد نشده است.» سرادر قاآنی تأکید کرد: «اقدام آمریکایی‌ها در ترور این شهید، زمینه‌چینی برای اعلان معامله قرن بود.»


4ـ ایران سال آینده چهار ماهواره به فضا پرتاب خواهد کرد
«مرتضی براری» رئیس سازمان فضایی کشور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با بیان اینکه سال آینده، ایران چهار ماهواره به فضا پرتاب خواهد کرد، گفت: «امروز ایران در داشتن ایستگاه فضایی جزء پنج کشور دنیا است. همچنین کشور ما در طراحی و ساخت ماهواره جزء 9 کشور این تکنولوژی قرار دارد.» وی تصریح کرد: «دو ماهواره سنجشی بوده و به تصویربرداری از پدیده‌های زمین می‌پردازد و با تفکیک تصاویر در فاصله ۵ متر و ۱۵ متر پرداخته، سپس آنها را ذخیره و داده‌های دریافتی را ارسال می‌کند. دو ماهواره دیگر ماهواره مخابراتی هستند که مأموریت آنها شناسایی محیط و اتصال اینترنت از فضا به طور مستقیم به گوشی‌های تلفن همراه است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات