اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۱۷۱

آغاز برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از اول اسفند/ نقاط برگزاری نمایشگاه در تهران اعلام شد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در بازه زمانی یکم تا ۲۵ اسفند خبر داد.
حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره مقرر گردید تا نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، از اول تا ۲۵ اسفندماه ۹۸، به تناوب در مدت زمانی حداقل ده روزه در سراسر کشور برگزار شود.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سه گروه کالا و خدمات در شب عید به صورت ویژه و با تخفیف در اختیار مردم قرار می‌گیرند که بر این اساس، کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از جمله کیف و کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار، کالا‌های اساسی و شیرینی و شکلات، عرضه خواهند شد.
قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: هم‌اکنون حال بازار خوب است و شاهد نوسانات غیرطبیعی در بازار نیستیم؛ ضمن اینکه نرخ برخی از کالا‌ها همچون گوشت قرمز و مرغ نیز نسبت به سال گذشته، کاهش داشته است.
مدرس خیابانی اضافه کرد: قیمت باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از مغازه‌های سطح شهر بوده و تمامی کالا‌های عرضه شده در این نمایشگاه‌ها، از کیفیت بسیار مناسب برخوردار باشند؛ این در حالی است که تمامی کالا‌های عرضه شده در این نمایشگاه‌ها باید تولید داخلی بوده و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار باشند.
وی از اعلام آمادگی شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران به منظور ارایه مکان‌های نمایشگاهی دارای استاندارد به صورت رایگان به اصناف کشور خبر داد و گفت: این دو شرکت قرار است که محل‌های مناسبی را به صورت رایگان در اختیار غرفه‌داران قرار دهند تا بتوان کالا‌ها را با قیمت بسیار مناسب در اختیار مردم قرار داد.
در همین زمینه، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های صنفی از سوی اتاق اصناف ایران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به منظور تأمین اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال، در پنج نقطه شهر تهران شامل پارک ارم، حکیمیه تهرانپارس، بوستان ولایت، مصلی تهران و خاوران پیش‌بینی شده است.
وی افزود: اگر در میانه راه برگزاری نمایشگاه، متوجه عرضه کالا‌های خارجی شویم، حتماً با غرفه‌دار برخورد شده و کالا‌ها از سطح نمایشگاه نیز جمع‌آوری خواهند شد. غرفه رسیدگی به شکایت در نمایشگاه‌ها فعال است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات