صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۰۱۷۴

پارادوکس مضحک!

عدم صدور روادید برای نمایندگان ایرانی خواهان شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی، تازه‌ترین کارشکنی رژیم پادشاهی سعودی در برابر محور مقاومت است[...]

یادداشت‌: عدم صدور روادید برای نمایندگان ایرانی خواهان شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی، تازه‌ترین کارشکنی رژیم پادشاهی سعودی در برابر محور مقاومت است؛ البته از شاهزادگان سعودی چه انتظاری جز این می‌توان داشت؟ رژیمی که دیگر نه یک کشور اسلامی دغدغه‌مند برای آینده فلسطین و نه حتی یک کشور عربی نگران ملت عرب یا دلواپس به سرقت رفتن سرزمین متعلق به ملت فلسطین، بلکه کارگزار دونالد ترامپ در منطقه است. رژیم سعودی که سفرای بحرین، مصر و عمان را به نمایندگی از خود به جلسه رونمایی از معامله ترامپ در آمریکا و تشویق و حمایت از خواسته ترامپ و نتانیاهو می‌فرستد، اکنون به دنبال آن است که معامله ترامپ را از مسئله‌ای اسلامی‌ـ عربی به موضوعی محدود به چند کشور تقلیل دهد و در سایه وقتکشی، گامی بلندمدت برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین بردارد. نکته عجیب اینجاست که چنین رژیم وابسته‌ای که دغدغه‌ها و اهدافش با آرمان‌های امت اسلامی در تضاد و تعارض است، میزبان اجلاس سران اسلامی است. پارادوکسی از این مضحک‌تر؟ فقط می‌توان آن را با صلح‌طلب بودن سران کاخ سفید یا رئیس همین رژیم سعودی مقایسه کرد که دستش تا مفرق به خون مردم یمن و منتقدان خود و... آلوده است و نیز رئیس دوره‌ای کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل است.
اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است؛ زمان آن گذشته است که دولت‌های وابسته به کاخ سفید بتوانند مسیر اصلی ملت‌های منطقه را که همان مقاومت و حرکت به سوی آزادی کامل فلسطین اشغالی است، متوقف یا منحرف کنند. اکنون نیروهای مقاومت در سراسر منطقه تصمیم خود را مبنی بر اخراج آمریکا از منطقه به عنوان مقدمه آزادسازی قدس شریف گرفته‌اند و تردیدی در این امر نیست که نقشه منطقه را نه طرح ترامپ و دلارهای نفتی حاکمان متحجر و وابسته، بلکه اراده ملت‌ها و مقاومت اسلامی رقم خواهد زد. نقشه‌ای که در آن فلسطین به فلسطینیان بازگردانده و قدس شریف آزاد خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات