سمنان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۰۱

۲۲ بهمن تجلی اراده حق علیه باطل

پایگاه بصیرت / سید محمدحسن موسویان
۴۱ سال عزت و پایداری در مسیر دشوار و پر فراز و نشیب ایستادگی در برابر استکبار، خود مهمترین دلیل حقانیت مردمی است که از همه دارایی‌های مادی و معنوی خود برای این انقلاب برگرفته شده از فطرت پاک انسانی گذشتند تا دنیای مغروق در فلاکت را به ارزش‌های بلند انسانی باز گردانند.
این حقیقت مشت‌های گره کرده مستضعفینی است که پای رکاب رهبر خود جوانمردانه ایستادگی کردند و از اصول الهی و ایدولوژیک خود کوتاه نیامدند.
همانگونه که خداوند در قرآن دائماً تاریخ را برای قوم موسی متذکر می‌شود تا شاید الطاف الهی را بیاد بیاورند که چگونه آن‌ها را از نیل عبور داد و چگونه در مقابل چشم آن‌ها سپاه فرعون را غرق نمود و از بین برد؛ این تنها قدرت و اراده تعیین کننده همان خداوندی است که در انقلاب اسلامی، در طول هشت سال جنگ تحمیلی و در سال‌های غبار آلود فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، حقیقت راستین انقلاب اسلامی در اراده ملت ایران را متبلور ساخت و جهان هستی را از این حقیقت متحیر نمود. امروز باید دائماً برای مردم، مخصوصاً نسل‌های جدید انقلاب یاد آور شد:
چگونه این نقلاب با دست خالی در مقابل رژیم تا دندان مسلح شاه و حامیان پر قدرتش به پیروزی رسید؟
چگونه این انقلاب توانست در فضای پر چالش قومی و مذهبی اوائل انقلاب راه خود را تشخیص دهد و دچار انحراف نگردد و از فتنه‌های دهه ۶۰ عبور کند؟
چگونه این مردم توانستند به مدت ۸ سال در جنگ تحمیلی از سوی صدام و حامیان بین المللی اش مقاومت کنند بدون اینکه یک دلار از کشوری استقراض کنند و این کشور ایستاتر و مقاوم‌تر گشت و دفاع مقدس را رقم زد؟
چگونه ملت در فضای غبارآلود و فتنه گون ۷۸ و ۸۸ دست‌های استکباری و دستکش مخملین آن‌ها را دید و با حضور حماسی خود توانست روسیاهی را بر چهره منافقین و بدخواهان ایران بنشاند؟
چگونه این کشور توانست در سال‌های اخیر با وجود فشار‌های اقتصادی و تیر‌های زهر آلود رسانه‌های بیگانه و تفکر وابسته به غرب در مدیریت کشور، ناملایمات را تحمل کند و یوم الله دیگری را همچون گذشته و این بار در تشییع جنازه سردار دل‌ها خلق کند؟
آری این جز به اراده خداوند و الطاف الهی محقق نمی‌شد، چون ملتی ثابت قدم راه نجات خود را در مسیر الهی پیدا کرده است، این انقلاب پیشرونده است و رویش هایش هر روز بیشتر از دیروز دنیا را به تأمل وادار می‌کند. در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید آرزو‌هایی که این انقلاب برای نسل‌های گذشته خود دست یافتنی کرد را به جوان امروزی یادآوری شود.
عبور از پهلوی و صدام، پیش بینی شکستن استخوان‌های کمونیسم و گشایش راه کربلا از مسیر قدس و پدید آمدن اراده اربعین در بین ملت‌های آزادی خواه دنیا و ترسیم آینده‌ای برای منطقه بدون حضور امریکا و حذف غده سرطانی اسرائیل و تشکیل بسیج امت‌های اسلامی از دریای مدیترانه تا خلیج عدن و قلب آفریقا تا آسیای میانه مقدمه‌ای برای گستراندن تمدن اسلامی خواهد بود؛ لذا جوانان مؤمن در این مسیر پرشتاب، انقلابی‌تر از گذشته باید تسریع کننده زمینه این تمدن سازی باشند و شانه هایشان را برای تحمل بار مسئولیت آماده سازند که این مسیر جز با مکتب سلیمانی طی نخواهد شد.
ملت ایران در این جریان رونده بار دیگر ۲۲ بهمنی دیگر را در چهل و یکمین بهار پیروزی و در گرامیداشت چهلمین روز از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خلق خواهد کرد؛ انقلابی‌تر از سال ۵۷ به امریکا و استکبار جهانی مفهوم همبستگی و اتحاد را خواهد فهماند و سیاست‌های خصمانه آن‌ها را به شکست مبدل خواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات