صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۱۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 15 بهمن

تقاضای چین برای نفت از زمان شیوع ویروس کرونا، حدود سه میلیون بشکه در روز معادل ۲۰ درصد از کل مصرف این کشور کاهش پیدا کرده است. چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان است و هر گونه تغییر در مصرف این کشور، روی بازار انرژی جهانی تأثیر می‌گذارد. این کشور حدود ۱۴ میلیون بشکه در روز نفت مصرف می‌کند که معادل مجموع نیاز فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، ژاپن و کره جنوبی است. گفتنی است، اوپک در حال بررسی برگزاری نشست اضطراری به منظور اتخاذ تصمیمات مناسب برای حفظ ثبات بازار است.
«عباس تابش» رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم از ظرفیت گسترده تمامی اقشار مردمی در نظارت بر بازار استفاده کنیم؛ بر اساس این، اجرای طرح پویش «بدون قیمت نخریم» را آغاز کرده و از همه مردم می‌خواهیم در ایام پایانی سال تنها از فروشگاه‌هایی خرید کنند که کالاهای آنها برچسب قیمت دارد. اگر مردم به پویش «بدون قیمت نخریم» بپیوندند، کار نظارتی فوق‌العاده‌ای بر بازار شکل می‌گیرد که ثمرات آن به همه مردم خواهد رسید.
بالگردهای 214 هوانیروز سپاه به موشک‌‌های هدایت‌شونده جدید تجهیز شده‌اند. این موشک‌ها از خانواده «فتح»، «سدید» یا از نوع «قائم» هستند که با تجهیز به انواع سرجنگی می‌توانند علیه ادوات زرهی، سنگر و استحکامات و سایر مأموریت‌ها به‌کار گرفته شوند. پیش از این، بالگردهای شاهد 285 نیروی زمینی سپاه نیز به موشک‌های سدید 362 تجهیز شده بودند. این موشک‌ها در سه نوع اپتیکی مرئی، اپتیکی حرارتی و لیزری ساخته شده‌اند و توانایی رهگیری و انهدام اهداف متحرک را نیز دارند.
یک منبع آگاه اظهار داشت: پاسداران گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه قرچک یک استودیوی تهیه فیلم و کلیپ غیرقانونی را کشف و در یک عملیات ضربتی متهم را که قصد فرار به خارج از استان تهران را داشت، در اطراف قرچک دستگیر کردند. این منبع آگاه اضافه کرد: فرد مذکور در این مکان اقدام به فیلم‌برداری و تهیه کلیپ سخنرانی، تشویق و تهییج جوانان برای حمایت از رژیم منحوس پهلوی می‌کرد و برای شبکه‌ها و کانال‌های ضدانقلاب خارج از کشور می‌فرستاد.
«علی القاصی» دادستان تهران در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پرونده «روح‌الله زم» گفت: کیفرخواست پرونده صادر شده و دادگاه او هفته آینده تشکیل می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات