اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۳۲

ادغام یارانه نقدی و کمک‌معیشتی خلاف قانون است

سخنگوی طرح کمک‌معیشت حمایتی درباره ادغام یارانه نقدی و کمک معیشت حمایتی گفت: این کار برخلاف قانون بودجه 98 و قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست.
حسین میرزایی در مورد طرح برخی از نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق مبنی بر ادغام یارانه نقدی ماهانه و کمک‌معیشت حمایتی خانوار اظهار داشت: این طرح نمایندگان در صورتی که تصویب شود،  هم به زیان خانوار‌های نیازمند خواهد بود و هم بر خلاف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۸ است. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱/۹ میلیون خانوار اصلا خودرویی ندارند، گفت: این افراد در واقع به هیچ وجه از بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی استفاده نمی‌کنند و بهره‌ای از آن ندارند و در واقع این افراد مستحق دریافت بسته کمک‌معیشت خانوار هستند.
به گفته سخنگوی طرح کمک‌معیشت حمایتی، از آغاز اجرای این طرح، پس از طی شدن فرایند اعتراض و ایجاد سامانه ثبت درخواست غیرحضوری رسیدگی،  ۳/۴ میلیون نفر جدید به مشمولان دریافت کمک معیشتی اضافه شدند و هر ۳ مرحله این بسته را دریافت نموده‌اند.
میرزایی ادامه داد: بار‌ها تاکید کرده‌ام حساب فردی برای کار شخصی و حساب شرکتی برای کار تجاری است و اینکه گفته شود افرادی در شرکت‌ها کار می‌کنند که پول شرکت به حساب آن‌ها می‌آید و ادعا می‌کنند این گردش مالی مربوط به من نیست این پذیرفته نیست و تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: بار‌ها از نمایندگان مجلس دعوت کرده‌ایم که برای بازدید از سامانه رفاه ایرانیان تشریف بیاورند و آن‌ها نیامدند و حتی از آن‌ها درخواست کردیم فرصتی فراهم کنند که به مجلس برویم و گزارش کنیم، اما این فرصت هم فراهم نشده است.
سخنگوی طرح کمک‌معیشت حمایتی اضافه کرد: طرح ارائه شده در مجلس کاملا به ضرر اقشار نیازمند است. به عنوان مثال برای یک خانوار پنج نفره در ماه مجموعا ۴۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی و بسته حمایتی واریز می‌شود، اما اگر طرح نمایندگان تصویب شود مجموع دریافتی همین خانوار به ۳۶۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.
به گفته میرزایی، یعنی یک خانوار نیازمند ۷۰ هزار تومان کمتر دریافت خواهد کرد و تعداد مشمولان بسته حمایتی بی‌جهت افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۳۹۸ خود مجلس تصویب کرده که باید دولت سه دهک بالای درآمدی را شناسایی و از دریافت یارانه نقدی حذف کند، اما با این طرح جدید مجلس دوباره نمایندگان می‌خواهند بگویند به سه دهک بالا نه تنها یارانه بلکه بسته کمک‌معیشتی نیز پرداخت شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات