صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۳۴

نشنال اینترست: اگر جنگی اتفاق بیفتد ایران پیروز آن است

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت در صورت وقوع درگیری نظامی، ایران برنده درگیری در منطقه است.
نشنال اینترست: اگر جنگی اتفاق بیفتد ایران پیروز آن است
نشنال اینترست می‌نویسد: ایران با استفاده از توانمندی‌های موشکی و همچنین گروه‌های نیابتی‌اش قادر است مناطق استراتژیک را در خاورمیانه هدف قرار دهد.  
نشنال اینترست با اشاره به حملات موشکی به تاسیسات نفتی عربستان در شهریور گذشته نوشت: ندادن پاسخ به این حملات نشان می‌دهد تهران مشغول به دست آوردن موقعیت برتر مقابل آمریکا و متحدانش است. دورنمای جنگی گسترده بر خاورمیانه سایه انداخته و ایران از هم اکنون برنده آن است. ایران و گروه‌های نیابتی‌اش با استفاده از تسلیحات دوربرد دقیق، این قابلیت را دارند که اهداف کاملا استراتژیک را در سراسر خاورمیانه با حملات فاجعه‌بار و یا ناتوان‌کننده، تهدید کنند. این کار از سه طریق انجام می‌شود: تسلیحات جدید ایران، گسترش حضور منطقه‌ای برای محاصره دشمنان و نبودن عمق استراتژیک از جانب این دشمنان.
 ایران به‌رغم تحریم‌ها، بودجه کم نظامی، تسلیحات متعارف قدیمی و نداشتن سلاح اتمی، در حال افزایش نفوذ خود است و در عوض از طریق بالا بردن دقت و برد موشک‌های بالستیک، کروز و پهپادهای خود، در حال ایجاد برتری‌های آشکار تهاجمی است.
ایران در حال صدور این سلاح‌ها به گروه‌های نیابتی از جمله حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن است و دشمنان خود را با آتشباری دقیق و به  قول اسرائیلی‌ها «حلقه‌ای از آتش» محاصره کرده است. کشورهای خلیج فارس، می‌توانند از ایران، عراق و یمن هدف قرار گیرند. اسرائیل هم باید ازجانب لبنان، عراق و سوریه و نهایتاً یمن با این حملات روبرو شود و نیروهای آمریکایی نیز از هرکدام از سواحل ایران هدف قرار خواهند گرفت. تهران این ابتکار را دارد که از چندین جهت به صورت همزمان حمله کند. عمق روبه‌فزون استراتژیک ایران، قابلیت‌های دشمنانش را در این زمینه تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
ایران هم‌اکنون قادر است مناطقی را که از اهمیت ساختاری برخوردار است، نظیر مراکز فرماندهی نظامی، آشیانه‌های هواپیما، بنادر، بزرگراه‌ها، برج‌های خنک کننده، قصرها و سفارتخانه‌ها را هدف حملات دقیق قرار دهد. اهمیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان فراتر از نفت است. در ۱۷ دقیقه، ۱۸ فروند پهپاد و ۷ موشک کروز پس از طی ۴۰۰ مایل در مسیر کم‌ارتفاع، خسارات قابل توجهی به بزرگ‌ترین تاسیسات نفتی دنیا وارد کردند. این یک مزیت استراتژیک است. تهران و گروه‌های نیابتی‌اش اگر بخواهند قادرند خساراتی بسیار بیشتر آنچه که در حمله به تاسیسات نفتی عربستان رخ داد، علیه اسرائیل به‌بار آورند.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات