اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۴۰

هوا از شنبه یخ می زند

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز شنبه 19 بهمن‌ماه، کاهش ناگهانی دما بین 9 تا 14 درجه در بسیاری از استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شود.
یخبندان از شنبه آینده و هشدار به کشاورزان و دامداران/افزایش دما تا جمعه‌‌
صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده تا جمعه در استان‌های گیلان و اردبیل افزایش متوسط دما بین ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قم، جنوب سمنان و شرق استان خراسان رضوی وزش باد و افزایش متوسط دما بین ۵ تا ۸ درجه خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: در این راستا وقوع بهمن در مناطق مستعد جاده‌ها و گذرگاه‌ها دور از انتظار نیست؛ همچنین به دلیل وزش باد خسارت به سازه‌های موقت و داربست‌ها محتمل است که توصیه می‌شود در تردد‌های جاده‌ای و صعود کوهستانی احتیاط شود و از توقف در پایین‌دست و دامنه کوه‌های برفگیر اجتناب شود، ضمن اینکه ایمنی سازه‌ها نظیر داربست‌ها به دقت مورد توجه قرار گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: تا روز جمعه با افزایش دما مواجه هستیم و از روز شنبه ۱۹ بهمن کاهش ناگهانی دما بین ۹ تا ۱۴ درجه در استان‌های آذربایجان شرقی،  آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، یزد، اصفهان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، گلستان، خراسان رضوی، خوزستان، ایلام، بوشهر، غرب فارس، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:‌در این راستا ایجاد خسارت به مزارع، گلخانه‌ها، دامداری‌ها، باغات، مرغداری‌ها و زنبورداری‌ها محتمل است که توصیه می‌شود از پخش کود سرک اوره در مزارع گندم، کلزا و جو خودداری شود، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها،  مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به نوسانات دمایی در دستورکار باشد.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود از انجام عملیات سمپاشی و محلول باشی با توجه به کاهش محسوس دما و وزش باد و عدم اثربخشی سم خودداری شود و تنظیم دمای انبار‌های نگهداری محصولاتی نظیر پیاز و سیب‌زمینی جهت جلوگیری از یخ زدگی محصول در دستور کار باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات