صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۵۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 16 بهمن

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه «رأی‌الیوم» با اشاره به تحولات ادلب، نوشت: صبر طرف روسی در مقابل تأخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در اجرای تعهداتش مبنی بر خارج کردن نیرو‌های وابسته به گروه‌ها و جریان‌هایی که در فهرست تروریستی قرار دارند، از شهر ادلب تمام شده است. روشن است طرف روسی هنگامی‌که خود را مقابل انتخابات دشوار میان هم‌پیمانان سوری و تُرکی می‌بیند، ایستادن در سنگر متحد قدیمی‎اش، سوریه را در رویارویی با هم‌پیمان جدیدش، ترکیه ترجیح می‌دهد.

هیئت وزیران سعودی در جلسه‌ هفتگی خود، ضمن بیان ادعای همیشگی خود مبنی بر حمایت از حقوق فلسطینی‌ها، از دولت آمریکا تقدیر کرد. در این نشست ادعا شد،‌ موضع دولت سعودی در قبال مسئله فلسطین برای استیفای حقوق مردم آن و تحقق آرزوهای‌شان ثابت است و برای رسیدن به یک راه‌حل همه‌جانبه و عادلانه تلاش می‌کند. کابینه سعودی در ادامه از طرح «معامله قرن» آمریکا به عنوان «تلاش آمریکا برای توسعه طرح فراگیر صلح» تقدیر کرد و گفت، حمایت از این تلاش‌ها با هدف حرکت به سمت گفت‌وگوست.

سفیر دانمارک در تهران با بیان اینکه این کشور با وجود تحریم‌ها به تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران مصمم است، گفت:‌ بزرگ‌ترین شرکت داروسازی دانمارک حدود دو ماه آینده تولیدات خود را در ایران آغاز خواهد کرد. «دنی عنان» گفت:‌ بخشی از تجارت دوجانبه ایران و دانمارک در پی وجود تحریم‌ها آسیب دیده است؛ اما این وضعیت سبب نخواهد شد که تجارت و مراودات دوجانبه متوقف شود.

«بیل پارسل» و «دان بیکن» دو نفر از نمایندگان مجلس آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزارت دفاع این کشور خواستار شفاف‌سازی موضوع تعداد تلفات نظامیان در حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی «عین‌الاسد» شدند. در بخش از این نامه ارسالی آمده است، رئیس‌جمهور آمریکا در راستای تقلیل اهمیت حمله موشکی ایران در زمینه تعداد تلفات نظامیان آمریکایی کوچک‌نمایی می‌کند.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برخی ادعاها مبنی بر کاهش نظارت‌های آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تأکید کرد که پس از گام نهایی ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی‌اش، هیچ وقفه‌ای در فعالیت‌های راستی‌آزمایی و بازرسی آژانس در این کشور ایجاد نشده است.

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن با تشریح مواضع نیروهای این کشور در غرب آسیا، گفت: نیروهای ژاپنی در هیچ عملیات نظامی تحت نظارت آمریکا شرکت نکرده و اطلاعاتی با نیروهای آمریکایی به اشتراک نمی‌گذارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات