صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۷۴

مزار سردار دل‌ها در حلقه عزاداران پاکستانی + فیلم‌

گروه استان‌ها ـ مزار حاج قاسم شب گذشته میزبان کاروان یکصد نفره زائران و عزاداران پاکستانی بود که برای ادای احترام به سردار دل‌ها خود را به کرمان رسانده بودند.
‌عزاداری جانسوز پاکستانی‌ها در جوار مزار حاج قاسم / مزار سردار دل‌ها در حلقه عزاداران پاکستانی + فیلم‌

در گوشه‌ای از گلزار شهدا نشسته و از راه به دور به آرامگاه ابدی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی چشم دوخته بودم؛ عده زیادی آمده بودند بعضی مثل من گوشه‌ای کز کرده بود و سر در لاک فروبرده بودند و آرام و آرام اشک می‌ریختند و عده‌ای دعا و ذکر و قرآن می‌خواندند که ناگهان فریادهای "لبیک یا حسین"، "لبیک یا زهرا" و "لبیک یا زینب" فضای گلزار شهدای کرمان را متحول کرد.

کاروانی قریب یکصد نفر پله‌های مهدیه مسجد صاحب‌الزمان(عج) را پایین می‌آمدند و یکصدا لبیک می‌گفتند و خود را به مزار حاج قاسم رساندند. لهجه داشتند و از لباس پوشیدن تعدادی از آنها می‌شد فهمید که ایرانی نیستند.       

برای حاج قاسم به سبک و سیاق خودشان سینه می‌زدند، عزاداری می‌کردند و نوحه می‌خواندند و با اینکه خیلی از شعرهایشان را نمی‌فهمیدم اما همراه با آنها اشک می‌ریختم.

چه جانسوز می‌خواندند و چه بی‌ریا و مخلصانه به سینه می‌زدند و اینجا بود که می‌فهمیدی وسعت جغرافیای عاشقی این روزها چقدر گسترده شده و حاج قاسم را دیگران چقدر بیشتر و بهتر از ما می‌شناسند.

شب گذشته گلزار شهدای کرمان میزبان کاروان یکصد نفره عزاداران پاکستانی بود که برای زیارت، ادای احترام و ابراز ارادت به سردار دل‌ها خود را به کرمان رسانده بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات