صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۹۴

از هشدار سازمان ملل تا رایزنی‌های گسترده

1ـ ضایعه مغزی به سیاست‌گذاران آمریکا سرایت کرده است
«سردار حسین دهقان» مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «موانع ایجادشده توسط دشمنان منجر به عدول از شعارها نشده است و مقاومت و ایستادگی از مجموعه دلایلی است که منجر به تداوم انقلاب اسلامی شده؛ چراکه مقاومت و ایستادگی چیزی است که انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته و جهانیان را به سمت انقلاب ما گرایش داده است.» وی افزود: «پرتاب موشک به عین‌الأسد، شلیک به طرز تفکر تثبیت‌شده آمریکا دال بر شکست‌ناپذیر بودنش بود و همچنین صدای انفجارهای موشک‌ها بیدارباشی بود برای همه ملت‌ها که بدانند آمریکا آسیب‌پذیر است.» سردار دهقان در ادامه تأکید کرد: «امروز طرح موسوم به معامله قرن را مطرح کرده‌اند که معامله قرن نشان از شکست هیمنه آمریکا در منطقه دارد و باید گفت که گویا ضایعه مغزی سربازان عین‌الأسد به سیاست‌گذاران آمریکایی نیز سرایت کرده است. آنها باید بدانند دوران قداره‌کشی تمام شده و معامله قرن فرایند حذف رژیم صهیونیستی از منطقه را تسهیل می‌کند و باید گفت که بزرگ‌ترین خطر برای آمریکا ترامپ و دولت اوست.»


2ـ سازوکار مالیات‌سِتانی از خانه‌های خالی مشخص شد
بر اساس حکم جدید کمیسیون تلفیق، سازوکار مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی و وظایف دستگاه‌های مختلف در این مسیر مشخص شد. بر این مبنا، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر جمعیت در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را شناسایی و مالیات متعلقه را بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی از مالکان آنها دریافت کند. همچنین ۵۰ درصد از درآمد حاصل از این مالیات به حساب درآمد عمومی در نزد خزانه‌داری کل کشور و ۵۰ درصد باقی‌مانده به عنوان سهم شهرداری‌ها به حساب شهرداری‌های محل اخذ مالیات واریز می‌شود. سازمان امور مالیاتی کشور و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو و دیگر وزارتخانه‌های ذی‌ربط این حکم مکلف هستند کلیه اطلاعات لازم برای شناسایی خانه‌های خالی از سکنه را در اختیار شهرداری کشور قرار دهند.


3ـ رایزنی‌های گسترده برای دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان
یک رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات عرب فاش کرد رایزنی‌های گسترده‌ای برای انجام دیدار میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی در قاهره، در جریان است. رسانه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» اعلام کرد «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا رایزنی‌هایی را برای انجام دیدار از ماه‌ها قبل انجام داده است. این منبع بیان کرد: «امارات، سودان، بحرین و عمان هم در این نشست مشارکت خواهند داشت.» رسانه مذکور گزارش داد: «اردن هم به این نشست دعوت شده است، اما عبدالله دوم مشارکتش را تأیید نکرده و خواهان مشارکت محمود عباس در این نشست است. اسرائیل با حضور عباس موافقت کرده است.» تاکنون کشورهای مذکور به گزارش این رسانه صهیونیستی واکنشی نشان نداده‌اند.


4ـ هشدار سازمان ملل درباره بازگشت داعش به سوریه و عراق
رئیس اداره مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد ادعا کرده است بیش از ۲۰ هزار تروریست در کشورهای عراق و سوریه حضور دارند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر فرونکوف» رئیس این اداره در نشستی، درباره پدیده تروریسم هشدار داد و گفت: «ما باید در برابر تروریسم و این شر، هوشیار و متحد باشیم.» او گفت: «نزدیک به ۲۷ هزار تروریست خارجی در عراق و سوریه وجود دارند و داعش تلاش می‌کند دوباره در این کشورها توانایی‌های خود را بازیابد و عملیات‌های بین‌المللی سختی انجام دهد.» رئیس اداره مبارزه با تروریسم در سازمان ملل متحد گفت: «راهبرد هسته‌های تروریستی داعش این است که در اماکن درگیری نفوذ و از مشکلات محلی سوءاستفاده کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات