صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۳۰۶

تمسخر واقعیت در سنای آمریکا

تبرئه ترامپ از دو اتهام مسجل مطرح شده در پرونده اوکراین گیت، آن هم توسط سناتورهای هم حزبی وی، نماد و مصداقی عینی از تمسخر واقعیت در ایالات متحده محسوب می شود. به عبارت بهتر، آنچه اخیرا در جریان جلسات صوری استیضاح ترامپ در سنای آمریکا گذشت، نمادی از دموکراسی واقعی در آمریکاست. 
آنچه مسلم است اینکه جلسه پایانی استیضاح ترامپ، به آوردگاه و محلی برای زورآزمایی دو حزب سنتی آمریکا در کنگره تبدیل شد. در ابتدا در خصوص اتهام سوءاستفاده از قدرت در پرونده اوکراین‌گیت رای‌گیری شد. در این رای‌گیری ۵۲ نفر از سناتورهای  جمهوریخواه ، ترامپ را با وجود شواهد و مستندات غیر قابل انکار در پرونده "اوکراین گیت"، بی گناه تشخیص دادند   و تنها ۴۸ نفر به گناهکار بودن او رای دادند. برای رای آوردن استیضاح، ۶۷ سناتور باید ترامپ را مقصر و مستوجب برکناری از قدرت می دانستند! در میان سناتورهای حزب جمهوریخواه، تنها "میت رامنی" بود که ترامپ را در این ماجرا مقصر دانست. 
متعاقبا در خصوص بند "ممانعت از اجرای عدالت"  در پرونده رسیدگی به اتهامات ترامپ، در مجلس سنا رای گیری شد.  در خصوص این بند نیز ۵۳ سناتور ترامپ را گناهکار ندانستند و ۴۷ سناتور دموکرات نیز  به گناهکار بودن او رای دادند.به این ترتیب پرونده سومین جلسه استیضاح در طول تاریخ ایالات متحده آمریکا نیز به سود رئیس جمهور مختومه شد! "اندرو جانسون" و " بیل کلینتون" دو رئیس جمهور دیگر آمریکا بودند که جلسه استیضاح آنها توسط کنگره برگزار شد و در نهایت، از اتهامات وارده تبرئه شدند! چهارمین رئیس جمهور آمریکا که قرار بود جلسه استیضاح وی متعاقب افشای ماجرای "واترگیت" برگزار شود نیکسون بود که در نهایت، ترجیح داد از سمت خود ( بدون برگزاری جلسه استیضاح) استعفا بدهد. در هر حال، انچه مسلم است اینکه پرونده "اوکراین گیت"، به عنوان یک پرونده سیاسی- امنیتی مهم، همچنان در نزد افکار عمومی دنیا مفتوح خواهد ماند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات