صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۳۲۲

نگذارید ایران، اقتصاد بدون نفت را تجربه کند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «عامل عمده‌ و مهم مشکلات اقتصادی ما این است: وابستگی به نفت که موجب شده برای درآمد کشور به نیروی داخل و جوشش داخلی[...]

یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «عامل عمده‌ و مهم مشکلات اقتصادی ما این است: وابستگی به نفت که موجب شده برای درآمد کشور به نیروی داخل و جوشش داخلی، به استعدادهای گوناگون و ظرفیت‌های گوناگون داخلی توجه چندانی نشود. خاطرمان جمع باشد که نفت می‌فروشیم، درآمد کشور تأمین خواهد شد؛ عامل عمده‌ مشکلات کشور این است. چنانچه بتوانیم ما این کار را انجام بدهیم، بهترین فرصت را از تهدید دشمن‌ـ یعنی از همین تحریم‌ـ توانسته‌ایم برای خودمان به دست بیاوریم. کما اینکه باهوش‌های‌شان توجه به این نکته دارند. در گزارش‌هایی بنده دیدم که توصیه می‌کنند که نگذارید ایران اقتصاد بدون نفت را تجربه کند؛ بین خودشان این گفته می‌شود که نگذارید ایران، اقتصاد بدون نفت را تجربه کند. یک راه پشتی‌ای درست کنید، حالا تحریم‌ها را برنمی‌دارید، امّا یک راهی را پیدا کنید، درست کنید که ایران به کلّی منقطع نشود؛ چون اگر منقطع شد، می‌رود سراغ اقتصاد غیرنفتی.»
سال‌هاست غرب در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران مسیرهای گوناگونی را آزمایش کرده است. زمانی تهدید نظامی را علیه ایران عزیز به کار می‌گرفتند و حالا نیز تهدید اقتصادی را در قالب تحریم برای جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند. تهدید نظامی با تفکر سرداران پرافتخاری، چون شهید تهرانی‌مقدم و شهید سلیمانی از بین رفته است و حالا تنها مسیر دشمنی آمریکا و هم‌پیمانان‌شان تحریم‌های اقتصادی است. علاج غلبه بر توطئه‌های دشمن، طبق نظر اکثر اقتصاددانان نگاه به داخل و تقویت تولید ملی است. متأسفانه در شش سال گذشته رویکرد دولت و مجلس در جهت تقویت جبهه داخلی نبوده است و کلید حل مشکلات اقتصادی در بیرون و در قالب مذاکره دنبال شده است. شاید در هیچ برهه‌ای از تاریخ 41 ساله انقلاب اسلامی، به اندازه امروز دشمن جرئت تحریم اقتصادی نداشته است؛ بنابراین پایان دادن به دشمنی غرب فقط از طریق قوی شدن در اقتصاد است که راه آن نیز در نگاه به داخل است. انتخاب افراد شایسته برای مجلس می‌تواند دشمنی غرب را برای همیشه به خط پایان برساند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات