صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۳۲۴

از طرح معامله قرن تا نقش مزدوران خارجی

1ـ نیروهای نظامی امارات و بحرین خارجی هستند!

اندیشکده «کارنگی» در گزارشی درباره نقش مزدوران خارجی در ارتش کشورهای جنوب خلیج فارس، نوشته است دست کم ۷۰ درصد نیروهای ارتش امارات را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند. کارنگی ادامه می‌دهد: «امارات همچنین شرکت‌های آمریکایی نظیر «رفلکس ریسپانسز» [که «اریک پرینس» مؤسس شرکت بدنام «بلک واتر» آن را راه‌اندازی کرده و اداره می‌کند] را به خدمت گرفته است. این شرکت قراردادی به ارزش ۵۲۹ میلیون دلار دریافت کرده است تا نیروهای نظامی امارات را تقویت کند. نیروهایی که در یمن برای امارات می‌جنگند، سربازان قراردادی از کشورهایی، چون چاد، شیلی، کلمبیا، لیبی، پاناما، نیجر، سومالی، السالوادور و اوگاندا هستند.» این اندیشکده به وضعیت نیروهای نظامی بحرین نیز اشاره کرده و نوشته است: بر اساس آماری مربوط به سال ۲۰۰۹، ۶۴ درصد از نیروهای امنیتی و نظامی بحرین را غیر بحرینی‌ها تشکیل می‌دهند. در جریان سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین در سال ۲۰۱۱، اغلب نیروهایی که با معترضان برخورد می‌کردند، پاکستانی بودند.

2ـ معامله قرن طرح جنگی است، نه طرح صلح

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت: «فلسطین نیاز دارد شمشیرها همراه آن شوند، نه علیه آن و معامله قرن، طرح جنگی است، نه طرح صلح.» وی این سؤال را مطرح کرد که بدون قدس، کلیسای قیامت و مهد عیسی مسیح(ع) چه اسلام و مسلمانی و مسیحیتی باقی می‌ماند؟ رئیس پارلمان لبنان همچنین بر مخالفت قاطع با تحمیل پروژه اسکان آوارگان فلسطینی در سرزمینی غیر از فلسطین و در کشورهایی که آواره هستند، تأکید کرد. او افزود: «معامله قرن، کپی برابر اصل پروژه نتانیاهو در یهودی‌کردن سرزمین فلسطین از سال 2011 میلادی به‌ شمار می‌رود. فلسطین امروز با فریاد بلند، ارزش‌های شجاعت، جوانمردی و شهامت را از اعراب طلب می‌کند. وحدت و مقاومت ما را به فلسطین نزدیک می‌کند و از طریق آنهاست که رؤیای فلسطینیان برای آزادی و بازگشت به سرزمین‌شان محقق می‌شود.» نبیه بری تصریح کرد: «من به نام لبنان و پارلمان، طرح معامله قرن با تمام محتویات آن را رد و محکوم می‌کنم.»

3ـ راه گماشته ترامپ در صندوق بین‌المللی پول هموار می‌شود!

بر اساس گزارش رسانه انگلیسی «ایندیپندنت»، یکی از مهم‌ترین مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول در حال کناره‌گیری است. این اقدام موجب می‌شود نفوذ دولت ترامپ برای انتصاب مقام دوم این دیده‌بان مالی افزایش یابد. دیوید لیپتون ۶۶ ساله، ۹ سال به عنوان معاون رئیس صندوق بین‌المللی پول فعالیت کرد و طولانی‌ترین زمان تصدی این سمت را داشت. این اقدام به «کریستالینا جورجیوا» که چهار ماه پیش ریاست صندوق بین‌الملی پول را بر عهده گرفت، اجازه می‌دهد تغییرات دل‌خواه خود را در این سازمان انجام دهد. با توجه به روندی که تاکنون وجود داشته، معاون اول مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول همیشه یک آمریکایی بوده است. به طور سنتی، کاخ سفید فهرستی از نامزدها را معرفی می‌کند و مدیرعامل صندوق، فرد مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب می‌کند.

4ـ اگر با ترامپ توافق نکنیم، جنگ می‌شود!

«حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که در آمریکا اقامت دارد، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت من از اول پیروزی ترامپ، در تحلیل و مصاحبه‌های متعدد، مکرر بر این نکته تأکید کرده‌ام که ترامپ به ظاهر شخصاً نه به ‌دنبال جنگ است و نه تغییر رژیم. او یک توافق با ایران می‌خواهد که از نظر سیاسی داخلی قابل بهره‌برداری باشد و بتواند به ‌عنوان معامله‌ای بهتر از معامله اوباما بفروشد. موسویان در ادامه گفت: اولویت آنها این است که فشارها و تحریم‌های فعلی که باز هم تشدید خواهد شد، منجر به فروپاشی ایران از داخل شود. اما اگر نشد، سعی خواهند کرد، سه چهار ماه به انتخابات نوامبر آینده آمریکا (آبان ۹۹)، ترامپ را وارد درگیری نظامی علیه ایران کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات