صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۳۸۴

اخبار کوتاه دوشنبه 21 بهمن

روزنامه انگلیسی «میرر» نوشت: علی‌رغم تلاش دولت انگلیس برای افزایش میزان اشتغال، فقر در میان افراد شاغل به ‌دلیل دریافت حقوق ناکافی یا کم بودن ساعات کار، روند افزایشی دارد. بر اساس گزارش بنیاد «جوزف رونتری»، ۵۶ درصد از افرادی که در فقر به سر می‌برند، در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که اعضای آن شاغل هستند. همچنین شمار کودکان و بازنشستگانی که با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند، طی پنج سال اخیر با افزایش مواجه بوده ‌است. پیشتر نیز مؤسسه خیریه «شلتر» گزارش داده بود، هر روز ۱۸۳ کودک در انگلیس خانه‌های‌شان را از دست می‌دهند و سرگردان می‌شوند.
«سردار یزدی» فرمانده سپاه تهران بزرگ و رئیس ستاد بزرگداشت اربعین سردار سلیمانی گفت: مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی پنج‌شنبه ۲۴ بهمن پس از نماز مغرب و‌ عشاء در مصلی تهران برگزار خواهد شد که در این مراسم مهمان‌هایی از کشورهای گوناگون حضور دارند. در این مراسم وصیت‌نامه شهید سردار سلیمانی از زبان سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه قرائت می‌شود؛ همچنین سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران سخنرانی می‌کند.
واحدهای ارتش سوریه یک مقر زیرزمینی مستحکم تروریست‌های جبهه النصره را در شهر «سراقب» کشف و ضبط کردند. این مقر شامل چندین اتاق است که به وسیله یک شبکه پیچیده تونل در ارتباط هستند. ارتش سوریه برای نخستین بار از سال 2011 در هجدهم بهمن ماه 1398 توانست شهر مهم سراقب در جنوب شرق استان ادلب(شمال غرب سوریه) را از اشغال تروریست‌ها خارج کند. سراقب از طریق مسیر بین‌المللی «حلب‌ـ لاذقیه» به شهر «اریحا» وصل می‌شود.
«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد، واشنگتن و تل‌آویو توافق دارند که اسرائیل مسئول مقابله با ایران در سوریه است، در حالی که آمریکا در حال مبارزه با ایران در عراق است. او اظهار داشت: لزوماً درباره جنگ تمام‌عیار با ایران صحبت نمی‌کنم، این بیشتر شبیه یک جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و آمریکاست، اما با دو قدرت منطقه‌ای ایران و اسرائیل.
«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: آمریکا در پیامی غیر علنی به دولت عراق اعلام آمادگی کرد که یک سال و نیم بعد نیروهایش را از عراق خارج کند. طرف عراقی به این وعده آمریکایی‌ها اعتماد نکرده؛ زیرا به طور رسمی اعلام نشده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات