بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۴۳۱

برنی سندرز برنده انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر شد

«برنی سندرز»، سناتور چپگرای آمریکایی در رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت نیوهمپشایر توانست به برتری دست پیدا کند.
بر اساس گزارش رویترز، سندرز با اختلافی کم نسبت به «پیت بوته‌جج»، در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر پیروزی شده است. بوته‌جج که هفته گذشته انتخابات درون‌حزبی پربحث در ایالت آیوا را با اختلافی بسیار کم از سندرز برده بود، در جایگاه دوم قرار گرفته است.
سندرز در میان حامیانش در نیوهمپشایر گفت: «این پیروزی آغازی بر پایان دونالد ترامپ است.»
در همین حال، «سناتور امی کلوبوچار» نیز در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر در جایگاه سوم قرار گرفته است.
«جو بایدن»، که زمانی اصلی‌ترین گزینه دموکرات‌ها برای رقابت با «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 محسوب می‌شد، بار دیگر با کسب نتایجی ناامیدکننده  پس از «الیزابت وارن» در جایگاه پنجم ایالت نیوهمپشایر قرار گرفته است. او در انتخابات آیوا هم چهارم شده بود.
بایدن با این حال همچنان به ادامه رقابت‌ها ابراز امیدواری کرده است. او به طرفداران خود در کارولینای جنوبی گفته، رقابت هنوز تمام نشده بلکه تازه شروع شده است.
سندرز انتخابات نیوهمپشایر 25.7 درصد آرا را به دست آورده و نزدیک‌ترین رقیب او بوته‌جج، به 24.4 درصد آرا دست پیدا کرده است. امی کلوبوچار صاحب 19.7 درصد آرا شده است. وارن 9.3 درصد آرا و بایدن 8.4 درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.
انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها مقدمه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکاست و کسی که بتواند از رقابت‌های درون حزبی نهایتا بیشترین موکلین انتخاباتی را کسب کند، با تائید کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات آبان‌ماه آتی خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات