صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۴۸۶

اخبار کوتاه شنبه 26 بهمن

«لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضائی سنای آمریکا در سی و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ با نادیده گرفتن حق کشورهای در حال توسعه به ویژه ایران، برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای گفت: «بانک جهانی سوخت هسته‌ای می‌توانست جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک شود که توسعه برنامه هسته‌ای تهران را محدود می‌کند.» وی خاطرنشان کرد: «دولت آمریكا باید دیدگاهی را که می‌خواهد جایگزین برجام کند، ارائه دهد.»

«مرتضی میری» رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان لوازم خانگی با اشاره به گردش مالی 3/3 میلیارد دلاری لوازم خانگی در سال 1397 گفت: «از این رقم 2/2 میلیارد دلار قاچاق است.» میری با بیان اینکه آمار نیاز کشور کاملاً مشخص است، گفت: «پیشنهاد ما برای تأمین نیاز لوازم خانگی این است که در صورتی که تولید‌کنندگان داخلی پاسخگوی تأمین نیاز داخل نبودند، این نیاز از طریق واردات کنترل‌شده هوشمند جبران شود.»

«شرکت رنو» اعلام کرد در اثر عواملی، از جمله پایان دادن به تولید در ایران، برای نخستین بار در ده سال گذشته میزان سوددهی این شرکت کاهش یافته است. به گزارش «بلومبرگ»، شرکت رنو نخستین کاهش سود در ده سال گذشته را ثبت کرد و هدف‌گذاری حاشیه سود عملیاتی پایین را برای سال 2020 تعیین کرده است.

بانک مرکزی آمار متغیر‌های پولی و بانکی ماه‌های تیر تا آذر 1398 را منتشر کرد. بر اساس این آمارها، حجم نقدینگی با 28/2 درصد افزایش در دوازده ماه منتهی به آذر ماه 1398، به دو هزار و ۲۶۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان رسید. رشد نقدینگی در ۹ ماهه سال 1398 بالغ بر 20/2 درصد افزایش داشته است.

«جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا و از حامیان انتخاباتی «جوبایدن» از توزیع نامناسب ثروت در کشورش انتقاد کرد و گفت: «در حال حاضر، ۱ درصد بالای جمعیت کشور ما صاحب بیش از ۵۱ درصد کل درآمدی است که حاصل شده است. این وضعیت قابل دوام نیست.»

مجموع بدهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بانک مرکزی در آذر ماه امسال (1398) به 111 هزار و 390 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به آذر ماه سال گذشته (1397)، 38 هزار و 400 میلیارد تومان، یعنی بالغ بر 25/6 درصد کاهش یافته است.

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 فروردین 1399 خبر داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات