صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۱۳

از ادعای پوچ آمریکا تا جنگ قدرت در تل‌آویو

1ـ تشدید جنگ قدرت در تل‌آویو
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به «اسرائیل خانه ما» گفت: «دوران «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به طور کامل پایان یافته است و او باید زندگی سیاسی را پس از انتخابات دوم مارس آتی ترک کند.» وی افزود: «حزب به نتانیاهو برای کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی کمک خواهد کرد و همه احزاب باید برای مرحله پس از نتانیاهو آماده شوند.» لیبرمن درباره تشکیل دولت آتی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که توافقی برای تشکیل دولت بدون حضور فهرست مشترک (عربی) و حریدیم‌ها به دست آید. لیبرمن همچنین «بنی ‌گانتس» رئیس حزب کاحول لاوان (آبی سفید) را متهم کرد که فرد ضعیفی است و هیچ موضع روشنی در قبال مسائل مختلف ندارد. در همین حال منابع قضائی رژیم صهیونیستی از احتمال ادامه محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به علت دریافت رشوه و خیانت در امانت تا دو سال دیگر خبر دادند.


2ـ ارتش سوریه به نزدیکی اتاق عملیات ترکیه رسید
ارتش سوریه در یک تغییر ناگهانی در مسیر عملیات خود، نوک پیکان حملات خود را از منطقه «کفر حلب» در جنوب شرق ادلب به سمت منطقه «تفتناز» در شمال شرق این استان تغییر داد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» پایگاه هوایی «تفتناز» (عفیص) که در شمال شهر ادلب قرار گرفته، اتاق عملیات مشترک ترکیه با تروریست‌هاست و یک مرکز استراتژیک شمرده می‌شود؛ آنکارا مدتی پیش، بیش از ۹۰۰ خودرو و آلات جنگی را در این پایگاه و منطقه «سرمین» مستقر کرد. یک منبع نظامی در لشکر ۲۵ ویژه ارتش سوریه در این باره گفت: شهرک «معره النعسان» در شمال پایگاه هوایی «تفتناز» قرار گرفته است و نیروهای ارتش سعی دارند به سمت شهرک و پایگاه هوایی «تفتناز» پیشروی کنند. این پایگاه هوایی در حال حاضر به عنوان اتاق عملیات مشترک ترکیه با گروهک‌های تروریستی «انصارالتوحید»، «اجنادالقوقاز» و «جبهه‌النصره» در کنار «جبهه‌الوطنیه للتحریر» عمل می‌کند.


3ـ ادعای آمریکا درباره توقیف سلاح‌های ایرانی به مقصد یمن پوچ است
«مجید تخت روانچی» نماینده کشورمان در سازمان ملل در واکنش به ادعا‌های مقامات آمریکایی درباره توقیف تسلیحات ارسالی به یمن و ادعای ارتباط آن با جمهوری اسلامی ایران نوشت: «کارزار دروغ‌پراکنی آمریکا در مقابل ایران ادامه دارد.» تخت روانچی افزود: «جدا از ادعا‌های پوچ مبنی بر توقیف سلاح‌های ایرانی به مقصد یمن، ایالات متحده از گزارش سازمان ملل سوءاستفاده می‌کند تا بگوید ایران، مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان است. در واقع، این گزارش هیچ اشاره‌ای به مسئولیت ایران ندارد.» گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد در امور یمن روز چهارشنبه منتشر شد که در آن، موضوعاتی از جمله ارسال سلاح به یمن، حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و دیگر مسائل مرتبط با یمن وجود دارد؛ اما این کارشناسان باز هم نتوانسته‌اند نتیجه‌گیری کنند که منشأ ارسال این تسلیحات، ایران بوده است.


4ـ اطلاعات فراوانی در مورد حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد داریم
«سردار فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه درباره نتایج حمله موشکی سپاه به عین‌الاسد و اینکه چرا آمریکا اطلاعات آسیب‌های وارده را منتشر نمی‌کند، اظهار داشت: «دنیای غرب مدعی آزادی دسترسی به اطلاعات است، اما در طول سال‌های گذشته مانع دسترسی آزاد به اطلاعات بوده‌اند، دروغگویی یکی از مشخصه‌های جبهه باطل است، آنها اگر منافع‌شان اقتضا کند، دروغ هم می‌گویند و باکی ندارند.» وی افزود: «دروغ آمریکایی‌ها هویدا می‌شود و همه ابعاد حمله نظامی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد توسط خود آمریکایی‌ها در بازی‌های حزبی‌شان روشن می‌شود.» جانشین فرمانده کل سپاه گفت: «اطلاعات فراوانی در مورد حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد داریم، اما ترجیح می‌دهیم آمریکایی‌ها خود، به میزان خسارات وارده ناشی از حمله ایران به عین‌الاسد اعتراف کنند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات