صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۴۸

اخبار کوتاه دوشنبه 28 بهمن

مطابق اولین گزارش بانک مرکزی بعد از اجرای قانون جدید چک در بهمن ماه 1397، نسبت تعداد چک برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای، با کاهش 35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برای اولین بار تک‌رقمی شد و به عدد 9/7 درصد رسید. این روند کاهشی همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای ‌که مطابق آخرین گزارش بانک مرکزی درباره چک‌های مبادله‌ای آذرماه امسال، نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای به 8/3 درصد رسیده است.

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر خطاب به «برایان هوک» نوشت: «مردم ایران نیازی به املای دموکراسی آمریکایی ندارند. ترامپ هنوز از افتضاح استمداد از خارجی‌ها برای پیروزی بر رقبای خود رها نشده که هوک برای انتخابات ایران نسخه می‌پیچد. بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا 50/4 درصد و مربوط به سال ۱۹۱۴ بوده! مردم ایران نیازی به املای دموکراسی آمریکایی ندارند.»

طبق آمار اعلام‌شده، ایرانیان در سال ۲۰۱۹، حدود ۹۷۰ شرکت جدید در ترکیه به ثبت رسانده‌اند. همچنین حدود ۵۵۰۰ مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند. این فعالیت‌های اقتصادی ایرانیان در خاک ترکیه موجب شده است سرمایه‌هایی از ایران خارج و به سمت ترکیه روانه شود. طبق برآورد‌های انجام‌شده، فقط در سال ۲۰۱۹ حداقل 1/3 میلیارد دلار از سوی ایرانیان برای خرید خانه در ترکیه پرداخت شده است.

«بیژن زنگنه» وزیر نفت در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیاز‌های فناورانه گفت: «بیش از ۷۰۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا داریم که تنها با افزایش یک درصدی نرخ ضریب بازیافت در مخازن می‌توان با نفت ۵۰ دلاری ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد بیشتر به دست آورد.»

«گابریل سوما» مشاور ترامپ گفت: «مقام‌های آمریکایی اکنون در حال مذاکره با اروپا و عراق برای اجرای تصمیم عقب‌نشینی در پاسخ به درخواست دولت و پارلمان این کشور هستند. مذاکرات اکنون با این شرط در حال انجام است که ناتو جایگزین نیروهای آمریکایی در عراق شود.»

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق مدعی شد، آمریکایی‌ها بدون اجازه بغداد استقرار سامانه «پاتریوت» در پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار را شروع کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات