اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۰۵

سامانه ملی املاک رونمایی شد

وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از سامانه ملی املاک کشور، اعلام کرد: تلاش خواهد شد حباب مسکن مدیریت شود.

سامانه ملی املاک و اسکان پنج سال پس از تعویق خسارت‌بار در زمان وزارت عباس آخوندی و وعده‌های مکرر، سرانجام در مراسمی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

اسلامی دیروز در همایش طرح ملی مسکن با بیان اینکه در سال‌های گذشته مسیری که برای راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان طی شد، مسیر نادرستی بود، گفت:‌ ما در دوره جدید آن مسیر را اصلاح کردیم و سازمان‌هایی که قرار است اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند، اطلاعات خود را بدهند تا سازمان امور مالیاتی کشور مطابق قانون از اطلاعات این سامانه برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه به هر حال تمام بانک‌های اطلاعاتی در اختیار وزارت راه نیست، افزود: امیدواریم بتوانیم به صورت دیتاماینینگ (پردازش داده‌های بزرگ) شناسایی‌ها را انجام دهیم و ثروت‌اندوزی برخی از سفته‌بازان را در بازار مسکن مهار کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه «سامانه ملی املاک می‌تواند حباب مسکن را مدیریت کند»، عنوان کرد: همان‌طور که وعده داده بودیم این سامانه تا پایان امسال راه‌اندازی شد. اسلامی ادامه داد: خانه‌دار شدن مردم بر اساس قانون وظیفه دولت است و سیاست‌های ما باید از جنس تسهیل‌کننده برای خانه‌دار کردن مردم باشد.
وی توضیح داد: وظیفه داریم از بیت‌المال و اراضی دولت محافظت کنیم، اما این بدان معنا نیست که عرضه زمین برای تولید مسکن را تسهیل نکنیم.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی آغاز خواهد شد و در راستای طرح ملی خانه‌دار کردن مردم تعرفه سازمان نظام مهندسی در برخی از شهرها باید به حداقل برسد.
وی بیان کرد:‌ امروز با امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی تهران و بازار تهاتر ایرانیان تلاش خواهیم کرد، مصالح ساختمانی با تخفیف در اختیار سازندگان طرح ملی مسکن قرار بگیرد. موضوعی که می‌تواند با تخفیف 20 درصد مردم را راحت‌‌تر خانه‌دار کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی هم دیروز در همایش طرح اقدام ملی مسکن با‌ اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی اسکان و املاک کشور، گفت: در مرحله اول طرح ملی مسکن 240 هزار نفر ثبت‌نام کردند که پس از پالایش این افراد 58 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط شناخته شدند که برای طی کردن مراحل بعدی ثبت‌نام و معرفی به بانک و واریز آورده مشخص شدند.
به گفته محمود محمودزاده بیشترین واجدین شرایط در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن، استان اردبیل سپس خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بودند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات