صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۰۷

فشار حداکثری هم به تاریخ پیوست

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی اخراجی کابینه ترامپ که در دانشگاه «دوک» سخن می‌گفت در پاسخ به سؤالی درباره کارآمدی سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران گفت[...]

یادداشت: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی اخراجی کابینه ترامپ که در دانشگاه «دوک» سخن می‌گفت در پاسخ به سؤالی درباره کارآمدی سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران گفت: «سیاست (فشار حداکثری) در حال شکست خوردن است. دولت ترامپ فقط با سردادن شعار فشار حداکثری نمی‌تواند ایران را به تسلیم بکشاند، بلکه باید فشار کافی وارد کند.»
اینکه سیاست‌های فشار حداکثری در حال شکست خوردن است، برای ملت ایران مسئله تازه‌ای نیست! ملت بزرگ ایران از ابتدا و آغاز این سازوکار در دولت ترامپ اهمیتی برای این رویکرد ضد ایرانی قائل نبود. حتی شکست این فشار برای دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی که از ملت مقاوم ایران ذره‌ای شناخت داشته باشند نیز موضوعی کاملاً قابل پیش‌بینی بوده است و بر خلاف انتظار نیست. با این وجود چرا اعتراف جان بولتون از همیت زیادی برخوردار است؟ گفته‌های مشاور پیشین ترامپ از این منظر اهمیت دارد که بدانیم جان بولتون یکی از طراحان اصلی فشار حداکثری علیه ایران است و خود او وعده داده بود نظام اسلامی در تهران به جشن چهل‌سالگی خود نخواهد رسید! اما حالا این سیاستمدار آمریکایی پس از برگزاری چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید فشار حداکثری شکست خورده است! اعترافی که می‌توان آن را مقدمه تغییر در سیاست کاخ سفید در مقابل جمهوری اسلامی ایران دانست. دقت و توجه به استراتژی جایگزین و فهم آنچه آمریکایی‌ها در روزها و ماه‌های آینده به عنوان راهبرد جایگزین فشار حداکثری برای مقابله و دشمنی با انقلاب اسلامی در پیش خواهد گرفت، برای مقابله با توطئه‌ها و اقدامات شیطان بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید هوشیار بود که بسیاری از صاحب‌نظران این شکست و اظهارات عجزآلود سران آمریکایی را به عنوان فرصت مذاکره و دیپلماسی با آمریکا در کشور جا نیندازند تا زمینه را برای تحقق آنچه آمریکایی‌ها از طریق فشار حداکثری به دست نیاوردند، از راه مذاکره فراهم کنند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
سلام . تمام دولتمردان آمریکا بعد از اخراج از مسئولیتشون مواضعشون صد و هشتاد درجه تغییر میکنه و معمولا واقعیت رو میگن . به نظر میاد قبلا مجبور بودن موضع دیگه ای داشته باشند و یا شاید از روی لجبازی با رئیس جمهوری که اخراجش کرده باشه و به نوعی قصد تخریب پرزیدنت رو دارند .
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات