صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۰۹

از کودتا علیه مردم‌سالاری تا حمایت از جیش‌الظلم

پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی از تورم در سال آینده

«عبدالناصر همتی» در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران، تورم سال آینده را کمتر از ۲۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: «رشد نقدینگی به دلیل افزایش خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده؛ چراکه این بانک چندین میلیارد دلار ارز خریده و به خاطر خرید آن به منظور افزایش ذخایر این بانک، رشد نقدینگی از میانگین ۵۰ سال گذشته بالاتر بوده است.» وی افزود: «رکورد میانگین نقدینگی به هیچ عنوان شکسته نشده و ماکسیمم رکورد تلقی می‌شود، این در شرایطی است که رشد ۲۸ درصدی نقدینگی رکورد به حساب نمی‌آید و در طول سال‌های قبل از این رقم‌ها رشد نقدینگی بیشتر بوده است.» همتی درباره اثرگذاری قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF بر بازار ارز گفت: «نوسانات قیمت ارز ادامه‌دار نخواهد بود و البته برخی به خاطر اجلاس آتی گروه اقدام مالی تلاش می‌کنند تا در بازار التهاب ایجاد نمایند، در حالی که تصمیم اجلاس FATF تأثیر معناداری بر بازار ارز نخواهد داشت.»

2ـ عربستان دست کم سه هواپیما سلاح و تجهیزات به جیش‌الظلم داده است

فرمانده نیروی زمینی سپاه در هشتمین همایش مدیران و مسئولان ارتباطات مردمی نیروهای مسلح گفت: «با وجود حمایت‌های همه‌جانبه آمریکایی‌ها از تروریست‌ها، نیروی زمینی سپاه با همه توان در مقابل تروریست‌ها ایستاده و یک امنیت قابل قبول در مرزهای شمال غرب، غرب و جنوب شرق ایجاد کرده است.» «سردار پاکپور» با بیان ابعاد حمایت‌های عربستان سعودی از تروریست‌های جیش‌الظلم تأکید کرد: «یکی از کشورهای مرتجع منطقه تاکنون دست کم سه هواپیما سلاح و تجهیزات در اختیار تروریست‌های جنوب شرق کشور قرار داده است.» وی ادامه داد: «تروریست‌های جیش‌الظلم، پژاک، کومله و دموکرات از تجهیزات مدرنی برخوردارند و این نشان می‌دهد که آنها از حمایت‌های همه‌جانبه ایالات متحده، عربستان سعودی و هم‌پیمانان آنها در منطقه بهره می‌برند.»

3ـ کودتا علیه مردم‌سالاری را نمی‌پذیریم و حکومت تشکیل می‌دهیم

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان و رهبر تیم ثبات و همگرایی اعلام کرد، تیمش پیروز انتخابات است و حکومت همه‌شمول تشکیل خواهد داد. وی در جمع هوادارانش اظهار داشت: «همه می‌دانند که درباره 300 هزار رأی «مشکوک»، «خارج از وقت» و «غیر بیومتریک» تصمیم‌هایی گرفته شد که مخالف قانون است.» وی تصریح کرد،‌ نتایج انتخابات کودتا علیه مردم‌سالاری و خیانت به اراده مردم بود؛ بنابراین از ریشه آن را غیرقانونی می‌دانیم. این اظهارات پس از نخستین سخنرانی «اشرف غنی» در حالی بیان شد که کمیسیون انتخابات، افغانستان امروز نتایج نهایی ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد. بر اساس نتایج نهایی انتخابات، اشرف غنی با کسب 64/50 درصد کل آرا برنده انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام شد.

4ـ شایعه مذاکرات محرمانه مسکو و واشنگتن درباره ایران صحت دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سفر به سوریه و لبنان گفت: «آمریکایی‌ها باید رفتارشان را عوض کنند؛ زیرا ملت‌های منطقه برده آمریکا نیستند و اینکه مثلاً داماد ترامپ به وزرای خارجه منطقه تلفن بزند و تأکید کند که بعد از رسوایی موسوم به معامله قرن، این مواضع را با این محورها بگیرید، فضاحت‌بار است.» وی درباره شایعه مذاکرات محرمانه مسکو و واشنگتن برای کاهش نفوذ ایران در سوریه گفت: «ما به دنبال نفوذ در هیچ کشوری نیستیم. یک تعداد کشورهای شرور در دنیا هستند که تروریست خلق می‌کنند. یک روز در افغانستان و یک روز با ایجاد داعش در عراق. شما هم در لبنان از حضور تروریست‌ها زخم خورده‌اید. در برابر اینها شماری از کشورها و نیروهای فداکار هستند که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.»

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات