صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۱۵

رأی لیستی بدیم یا نه؟

مهدیان فعال رسانه‌ای در کانال خود نوشت: باید لیستی رای داد به یک دلیل ساده. چون رای‌تان حیف و میل نشود.
می گوید پس تکلیف چه می‌شود؟ تکلیف همین است. تکلیف اینست که رای موثر دهید. واگرنه اصلا اسم آقای خامنه‌ای را بنویس. توجه کنیم که نتیجه درون تکلیف است. یک تکلیف نداریم و یک نتیجه.
قرار نیست که رای دهیم تا فقط از پل صراط سلامت عبور کنیم. قرار است رای دهیم که پیروز شویم تا اسلام روی زمین محقق شود. اینطوری آبرومندانه‌تر هم از پل صراط عبور می‌کنیم. امر خدا را مدد دادیم و مددمان می‌دهند؛ خلاصه حداقلی نباشیم.  
می‌گوید خب برخی را نمی‌شناسم. با کدام حجت رای دهم؟ اتفاقا به همین دلیل لیستی رای دهید. منم برخی را نمی شناسم. به فرآیند لیست با حسن ظن اعتماد کنیم.
می گوید قبول. این برای کسانی است که نمیشناسم. کسانی که می شناسم چی؟ برای برخی هیچ حجتی ندارم رای دهم.
این سوال جدی است.
من اینطور حل کردم.
دو حالت دارد.   یک وقتی حجت ما برای رای ندادن به فرد خاص، کمتر از حجیت مربوط به پیروزی لیست است. مثلا فلان فرد را قبول ندارید اما به جهت اهمیت پیروزی مقابل رقیب،   تساهل می ورزید. این که هیچ. تکلیف روشن است.
بازهم لیستی رای می دهید.
اما یک وقت هست حجت ما برای رای ندادن به فردی یا دادن به فرد دیگری خارج از لیست، فراتر از حجیت پیروزی لیست است. مثلا می گوئید فلانی پیروز شود ضررش کمتر از پیروزی رقیب نیست. اینجا چاره ای نیست. به آنچه رسیدید عمل کنید.  
فقط دقت کنیم که با شنیده ها و عملیات روانی دیگران برای خودمان حجت وهمی نساخته باشیم. واقعا شناخت باشد.   اینجا هم کسی را وارد لیست کنید که بدانید رای می آورد. دنبال صالح مقبول باشید نه اصلح بی اعتبار.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات