صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۲۴

می شود با گرفتن مشورت از افراد معتمد و با بصیر انتخاب اصلح صورت بگیرد.

سردار سنایی‌راد گفت: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید توجه به اولویت های مردم همچون معیشت، اشتغال و ازدواج باشد، قبل از اینکه منافع جناح یا گروه خاصی را در نظر بگیرند،
پایگاه بصیرت / گفتگو با سردار سنایی راد
سردار سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار بصیرت:  کمتر از بیست و چهار به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمانده است و همه احزاب و گروه‌های سیاسی در داخل برای رقابت انتخاباتی در تلاشند. در همین خصوص سردار سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار بصیرت در مورد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری، لیله‌القدری برای چهار سال آینده کشور اسلامی ما به حساب می‌آید. مردم با انتخابی که صورت می‌دهند، سرنوشت یکی از ارکان سه‌گانه اداره کشور را مشخص می‌کنند.
سردار سنایی‌راد گفت: انتخابات برای دشمن کمی، دقیق و قابل فهم است؛ چون می خواهد بداند نظام، چه میزان پشتوانه مردمی دارد، به همین دلیل رهبری می‌گویند اگر حتی من و نظام را قبول ندارید، برای ایران و کشور در انتخابات شرکت کنید.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی قوة است که می‌تواند کمک هم‌افزا به دو قوه دیگر برای افزایش کارآمدی و همچنین جهت‌گیری به‌نفع حل مشکلات اساسی مردم و کشور باشد. این مهم در گرو نوع انتخاب مردم از میان داوطلبان انتخاباتی صورت می گیرد. از این‌رو باید به انتخاب شایسته‌ترین ها منتهی شود. یا به عبارتی شایسته گزینی مردم می‌تواند در توان و کارآمدی مجلس آینده ایفای نقش کند.
این ایفای نقش شامل چند مرحله می‌باشد:
1- مبنا قرار دادن یا توجه به مشکلات واقعی کشور و جامعه
مردم امروز بایستی توجه داشته باشند مشکل اصلی کشور چیست؟ درست است در برخی از عرصه‌ها به‌توان بالایی دست پیدا کردیم اما امروز مشکل اقتصادی و اجتماعی همچنان برای مردم محسوس است. البته در برخی از مسائل سیاسی و بازتاب‌های آن می‌توان در حوادثی تلخ مانند حوادث آشوب های آبان امسال و اشتباه دشمن در این مفروض که نظام پایگاه اجتماعی خود را از دست داده اشاره کرد. باید کسانی به مجلس بروند که در بر طرف کردن زمینه‌های نا رضایتی مردم، به کارآمدی مجلس کمک کنند.
2- معیارها و ملاک‌هایی که مبنای تشخیص افراد
این روزها یک سوال اساسی ذهن مردم را درگیر کرده است، نماینده اصلح باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟ در این رابطه نماینده اصلح باید ولایتمدار و دشمن‌ستیز باشد. و از برآیند سیاست‌های کلی نظام توسط رهبری آگاه باشد. همچنین فرامین و تدابیر ایشان که همچون دیده‌بان بیداری است و از وضعیت راهبردی کشور با خبر است مبنا قرار گیرد. لذا کسانی که برای انجام این وظیفه به مجلس راه پیدا می‌کنند باید به فرامین، تدابیر و جایگاه ایشان که محوریت سه قوا می‌باشد، توجه بسزایی داشته باشند.
3- تدین و تقوا، مائده خیانت و امانت می شود. حضور نمایندگان در مجلس به عنوان یک امانت برای حل مشکلات مردم است و به اهداف شخصی و جناحی مصادف نخواهد شد. برای همین یک معیار به حساب می آید. در کشوری که مسئولیت، نیازمند تقوا و وجدان درونی باشد اهداف پیشبرد بسزایی دارد.
4- روحیه انقلابی، امروزه حل مشکلات به جزء داشتن روحیه انقلابی میسر نمی‌شود که قالب های موجود را بشکند و موانع را با شجاعت از سر راه بر دارد. حتی به‌شکل مخاطره آمیز به نفع مردم ایفای نقش کند. این روحیه انقلابی‌گری نقطه مقابل محافظه‌کاری به‌حساب می‌آید. امروز محافظه‌کاری موجب شده بسیاری از قوانین، مانع پیشرفت و توسعه اشتغال و تولید شود. بایستی با شهامت و تکیه بر روحیه انقلابی‌گری تغییرات لازم به عمل آید. لوایح و طرح هایی که به‌نفع حل مشکلات مردم با سرعت پیش برود.
5- شجاعت، در حال حاضر، در شرایط تشدید تخاصم با دشمن هستیم. نباید نهیب دشمن موجب ترس در تصمیم گیری‌های راهبردی شود. نمایندگان مجلس بایستی با شجاعت و رشادت، منافع مردم، مصالح نظام و منافع ملی را نادیده بگیرند. بایستی منافع مردم با تلاش مضاعف پیش برود.
6- روحیه جهادی، امروز مشکلات زیاد؛ با تلاش بسیار حل شدنی است. در حال حاضر برخی از نمایندگان حال ارتباط‌گیری با مردم و اطلاع از درد واقعی آنها ندارند. در صورتی‌که نمایندگان مجلس بایستی از جنس نیروهای جهادی باشند. افرادی که روحیه خستگی ناپذیر و پر تلاش در پیشبرد وظایف نمایندگی حضور پیدا کنند. لذا اگر در یک کلام بگوییم چه کسی می‌تواند نمایندگی کند، در شرایطی که نظام نیازمند افزایش قدرت و کارآمدی است بایستی نمایندگان از جنس شهید سلیمانی باشند.
سردار سنایی‌راد در پایان اظهار داشت: انتخاب نامزد از میان داوطلبان که با مدنظر قرار دادن ملاک و معیارها، سوابق و عملکرد و رویکرد هم حامیان حزبی جریانی او و هم شخص بایستی به انتخاب برسند. گر چه در اینجا بایستی بگوییم برای عموم مردم، شناخت نامزد و انطباق با ملاک ها و معیارها بر نامزدها کار ساده‌ای نیست. می شود با گرفتن مشورت از افراد معتمد و با بصیر انتخاب اصلح صورت بگیرد. از این حقی که نظام با رای دادن برای تعیین سرنوشت کشور و کمک به حل مشکلات جامعه قائل شده است باید استفاده کرد. خوشبختانه نظام رای را حق‌الناس می‌داند و هیچ دخل و تصرفی در آراء ندارد. و این مردم هستند در انتخابات در اصل، جهت کشور را برای چهار سال مشخص می‌کنند. لذا برای به جا آوردن این مسئولیت بایستی هوشمندی، آگاهی و شناخت لازم وجود داشته باشد. در عین حال وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را توجه به اولویت های مردم همچون معیشت، اشتغال و ازدواج دانست قبل از اینکه منافع جناح یا گروه خاصی را در نظر بگیرند، بنابراین با آماده شدن لیست نامزدهای مدنظر و تائید صلاحیت قبل از رسیدن به صندوق رای، می‌توان انتخاب درستی را انجام داد. 
 
مصاحبه از وحید قاسمی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات