صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۰۷۶۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 6 اسفند

«محمدعلی پورمختار» نماینده مردم در مجلس گفت: «تعدادی از کشورهای منطقه سعی دارند با فرافکنی ایران را منشأ بیماری کرونا در منطقه معرفی کنند. این در حالی است که خود این کشورها چند ماه است که درگیر این بیماری هستند و تلفات جانی زیادی هم داشته‌اند. آنها اصلاً آماری از کشته‌ها و تلفات کشورشان بر اثر بیماری کرونا را منتشر نمی‌کنند و این به آن معنا نیست که آنها درگیر کرونا نیستند؛ بلکه کشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات و دیگر کشورها از چند ماه قبل درگیر این بیماری هستند.»
«احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به نمایندگان مجلس خواستار حذف حکم الحاقی به تبصره 1 لایحه بودجه موسوم به «قیر رایگان» شد. در این نامه تصریح شده اجبار وزارت نفت به تحویل قیر رایگان باعث فسادهای گسترده‌ای شده و اصرار برخی نمایندگان به افزودن این حکم فسادانگیز به لایحه بودجه، تعجب‌برانگیز است.
«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: «از نامزد نهایی حزب‌مان (حزب دموکرات) حمایت خواهم کرد؛ زیرا رئیس‌جمهور فعلی یک خطر آشکار برای دموکراسی و آینده ماست.» او که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ نامزد نهایی حزب دموکرات بود، تاکنون از هیچ یک از داوطلبان ریاست‌جمهوری در این حزب حمایت نکرده است.
جانشین مرزبانی ناجا گفت: «دشمنان بنا داشتند تا با اعزام گروه‌های تروریستی به برخی شهر‌های استان سیستان و بلوچستان در جمع مردم عملیات انتحاری انجام دهند که با هوشیاری نیرو‌های امنیتی، آنان نتوانستند اقدامات شوم خود را عملی کنند. در این درگیری، تعدادی از اشرار توسط مرزبانان ایران اسلامی به هلاکت رسیدند.»
«حمیدرضا دهقانی‌نیا» سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مراسم رونمایی از کد رهگیری سیگارت در شرکت دخانیات ایران گفت: «با اجرای طرح رهگیری سیگارت، ریسک عرضه سیگار قاچاق افزایش و رصد‌پذیر کردن کلیه فرایندهای تولید تا عرضه فراهم می‌شود.»
«ژو مین» نائب رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است، ویروس کرونا با تأثیرگذاری بر صنعت گردشگری در دو ماه اول سال میلادی جاری، حدود 1/3 تریلیون یوان، معادل 185 میلیارد دلار برای چین هزینه داشته است.
«دکتر محمد یزدانی» متخصص بیماری‌های عفونی گفت: «زنده ماندن کروناویروس در سطح صاف پنج ساعت است، اما تا ۹ ساعت و 14 روز و نیم هم گفته شده است. این ویروس نمی‌تواند در هوا باقی بماند، حتماً روی لباس، دست و محیط اطراف می‌نشیند و منتقل می‌شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات