صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۸۳۸

از فشار نمایندگان دموکرات تا ادعای مضحک پمپئو

1ـ فشار نمایندگان دموکرات بر پمپئو در زمینه پرونده شهید سلیمانی
به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، «پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا برای توضیح درباره سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران و ترور سردار «قاسم سلیمانی»، به جلسه استماع از سوی قانون‌گذاران کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود، اما از اینکه نمایندگان دموکرات او را در نخستین سؤال بابت پاسخ دولت به شیوع «کرونا» مورد انتقاد قرار دادند، خشمگین شد. نمایندگان دموکرات از این فرصت استفاده کردند و توجیه‌های متناقض دولت دونالد ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی را با سخنان او درباره شیوع ویروس کرونا مقایسه کردند. دولت ترامپ بعد از ترور سردار سلیمانی مدعی شده بود سردار سلیمانی برنامه‌هایی داشته که تهدیدی قریب‌الوقوع برای منافع آمریکا به شمار می‌رفته است. با این وجود، کاخ سفید در گزارش رسمی که به کنگره ارائه کرد، نتوانست این مسئله را به اثبات برساند.


2ـ تلاش آمریکا برای جلوگیری از اتمام مهلت اولین محدودیت برجامی ایران
دو مقام آمریکایی از تلاش دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از به اتمام رسیدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ خبر دادند. به نوشته «المانیتور»، «مایک پمپئو» گفت: آمریکا از جامعه ملل خواهد خواست تحریم‌های سازمان ملل برای جلوگیری از فروش تسلیحات متعارف به ایران را تمدید کند. پمپئو گفت: ایالات متحده تلاش خواهد کرد روسیه و چین را متقاعد کند قطعنامه سازمان ملل متحد را برای تمدید این تحریم‌های تسلیحاتی وتو نکنند. برایان هوک نیز در این مصاحبه گفت: «اگر اجازه بدهیم موعد این تحریم تسلیحاتی منقضی شود، مرتکب خطای دیپلماتیک شده‌ایم.»


3ـ ادعایی مضحک از سوی پمپئو
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر کمک به ایران در زمینه ویروس کرونا آن هم به صورتی که قبل از اعلام به ایران، در رسانه‌ها اعلام و روی آن تبلیغات وسیع انجام شد، این ادعا را یک حرکت تبلیغاتی و ریاکارانه دانست که با اغراض سیاسی و به ‌منظور فریب افکار عمومی جهانیان صورت می‌گیرد. «سیدعباس موسوی» افزود: «ادعای کمک به ایران برای مقابله با کرونا از سوی کشوری که با تروریسم اقتصادی خود باعث فشارهای گسترده بر مردم ایران شده و حتی راه خرید دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود کرده است، ادعایی مضحک و یک بازی سیاسی‌ـ روانی است.»


4ـ رهبر انصارالله: ایمان رمز پیروزی بر دشمنان اسلام است
«بدرالدین عبدالملک الحوثی» بر لزوم بیداری مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام تأکید کرد. او گفت: منافقان امروز در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و مواضع خصمانه‌ای را علیه امت اسلامی در یمن، فلسطین و سایر کشورها اتخاذ می‌کنند. رهبر انصارالله یمن گفت: «مهم‌ترین عنصر قدرتی که ما می‌توانیم در برابر چالش‌ها و دشمنان از آن استفاده کنیم، ایمان است که ما امروزه به آن نیاز مبرمی داریم.» او گفت: «آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال ضعف و تحقیر امت ما هستند. حتی کسانی را که از آنها تبعیت می‌کنند (مانند عربستان سعودی) تحقیر می‌کنند و آنها را بازیچه خود قرار داده‌اند.»


5ـ تولید انبوه محصولات ضدعفونی‌کننده در کشور
«علم‌بیگی» رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده از تحویل ژل ضدعفونی‌کننده به ۷۰۰ داروخانه طی روز گذشته خبر داد و گفت: «در عرضه محصولات ضدعفونی‌کننده به صورت گسترده در کشور عمل خواهیم کرد. به طوری که تا ۱۰ روز آینده داروخانه‌ها نیز از این محصولات پر خواهند شد.» وی با بیان اینکه توزیع محصولات ضدعفونی‌کننده را در فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های پروانه‌داری که مرکز پخش هستند نیز انجام می‌دهیم، افزود: «حتی روز گذشته مایع ضدعفونی‌کننده در ظرف‌های ۴ لیتری در بازار شوش توزیع شد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات