صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۸۳۹

اخبار کوتاه شنبه 10 اسفند

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ادعای مطرح‌شده از طرف شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» مبنی بر جان باختن ۲۱۰ نفر در کشور به‌علت ویروس کرونا را رد کرد و گفت: «ادعای این رسانه بی‌ربط است و باز هم به کاهدان زده است.» «کیانوش جهانپور» گفت: «کرونا برای مردم دنیا رنج و بیماری است، ولی برای این شبکه‌های ماهواره‌ای و همتایان‌شان در شبکه‌های سعودی و آلبانی، نان‌آور شده است و مطامع پست سیاسی را در اضطراب و نگرانی ملت‌ها جست‌وجو می‌کنند.»
«مسعود پزشکیان» در اقدامی نسنجیده و برخلاف تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «بنده معتقدم نباید وقت را از دست داد، دولت باید کاملاً قاطعانه و در اسرع وقت قرنطینه شهر‌های آلوده، منع رفت‌وآمد و تعطیلی ارگان‌های دولتی را با اتخاذ تدابیری که کمترین لطمه به مردم وارد شود، با نظر کارشناسان داخلی و خارجی اعمال کند.»
به گزارش شبکه «المیادین»، در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره» واقع در «جبل الزاویه» در حومه استان ادلب انجام شد، ۳۴ نظامی ترکیه کشته شدند. عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استان‌های ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجدداً آغاز شد و کماکان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته 11 منطقه را در این محور آزاد کرد.
با تلاش نیروهای مسلح، کیت‌های تشخیص قطعی کرونا تولید شد و «انستیتو پاستور» نیز با تست آن با کیت‌های خارجی، کیت‌های تولید داخل را تأیید کرده است. همچنین یکی از شرکت‌های داروسازی لرستان نیز این محصول را تولید کرده و تست‌های آزمایشی اولیه آن موفق بوده است که در صورت تأیید انستیتو پاستور به تولید انبوه خواهد رسید.
«ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: «برای تشکر از ایرانیان به سبب کمک صادقانه آنها به چین در پی شیوع ویروس کرونا، کیت تست اسید نوکلئیک به ایران فرستاد شد.» سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد: «بیماری همه‌گیر مرز نمی‌شناسد، اما دوستان واقعی را می‌شناسیم.»
«محمدعلی وکیلی» عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتر نوشت: «طبق اطلاع از تست کروناویروس 30 نفر از همکاران در مجلس شورای اسلامی، تاکنون نتیجه اعلام‌شده چهار نفر مثبت است.»
بر اساس نظر یک مقام مسئول، تاکنون ۳۸۸ نفر ابتلا قطعی به کرونا در کشور داریم که از این میان ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات