صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۰۸۶۴

مجاهدت در برابر کروناهراسي

ملت غيور ايران زمين در طول سال‌هاي اخير همواره در حال مبارزه با سختي‌ها و مشقات، ايستادگي قابل تقديري از خود نشان داده‌ است[...]

یادداشت: ملت غيور ايران زمين در طول سال‌هاي اخير همواره در حال مبارزه با سختي‌ها و مشقات، ايستادگي قابل تقديري از خود نشان داده‌ است. از قصه تجزيه‌طلباني که کشور را در هفته‌هاي اول پيروزي انقلاب به ميدان بلوا و درگيري و تنش تبديل کردند تا کودتاگراني که مسير براندازي را در ارتباط با بيگانگان و از درون پادگان‌ها دنبال مي‌کردند. پس از تسخير لانه جاسوسي آمريکا، سياست تحريم اقتصادي و تهديد نظامي نيز بر چالش‌هاي موجود افزوده شد؛ اما ملت ايران با استقامت و هوشمندي خود از اين چالش نيز گذشت و مکر دشمن را ناکام گذاشت.
آخرين حربه دشمن در روزگار زعامت حضرت امام خميني(ره) تجاوز دشمن بعثي بود که با چراغ سبز و حمايت همه‌جانبه غربي‌ها به خاک وطن تجاوز کرد. هشت سال ايستادگي ملت ايران در شرايط دشوار تحريم همه‌جانبه نشان داد اين ملت اصيل‌تر از آن است که در برابر دشمن کم بياورد. پس از جنگ نيز می‌توان مجاهدت ملت ايران را در عرصه‌هاي مختلف سازندگي، فرهنگي، علم و فناوری و عرصه‌هاي مختلف توسعه سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي مشاهده کرد.
در اين ميان، کليدواژه محوري فهم مقاومت ملت ايران، جهاد و مجاهدت است. ملت ايران با مجاهدت توانسته است بر همه مشکلات فائق آيد. در نگاه حکيم انقلاب اسلامي: «يک شرط جهاد، اين است که در مقابله با دشمن باشد. اين مقابله، يک وقت در ميدان جنگِ مسلّحانه است که جهاد رزمي نام دارد، يک وقت در ميدان سياست است که جهاد سياسي ناميده مي‌شود، يک وقت هم در ميدان مسائل فرهنگي است که به جهاد فرهنگي تعبير مي‌شود و يک وقت در ميدان سازندگي است که به آن جهاد سازندگي اطلاق مي‌گردد. البته جهاد، با عنوان‌هاي ديگر و در ميدان‌هاي ديگر هم هست. پس شرط اوّلِ جهاد اين است که در آن، تلاش و کوشش باشد و شرط دومش اينکه، در مقابل دشمن صورت گيرد.»
اين روزها کشور در آزمون سختي قرار گرفته است و جهادگران عرصه بهداشت و سلامت کشور ميدان‌دار مقابله با دشمني هستند که صحت و عافيت جسم ملت ايران را نشانه رفته است. اين عزيزان با همه نیرو توانسته‌اند در اين ميدان موفق عمل کنند، به نحوي که طبق آمار مراکز علمي دنيا، پس از چين، ايران بيشترين بهبودي بيماران آلوده به کرونا را داشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات