صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۸۷۴
واکنش نمایندگان مجلس فدرال آلمان به سیاست خارجی مرکل

افشای ابعاد تازه از ترور سپهبد شهید سلیمانی و نقش دولت آلمان در آن

علاوه بر خبر اخیر مبنی بر نقش آلمان، در گذشته نیز اخباری در خصوص نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی که منجر به شهادت فرمانده نیروی قدس ایران شد، انتشار یافته بود. با توجه به پیچیدگی های عملیات مذکور، احتمالا در آینده نیز ابعاد تازه ای از این عملیات مشخص شود.
 

افشای ابعاد تازه ای از عملیات ترور سپهبد شهید سلیمانی و نقش دولت آلمان در آن

 با وجود گذشت حدود دو ماه از ترور سپهبد شهید سلیمانی، همچنان ابهاماتی در خصوص نحوه ترور ایشان وجود دارد و هرچند وقت یکبار نیز اخباری در این خصوص منتشر می شود. در خبری که اخیرا منتشر شده و گویای نقش احتمالی آلمان در این اقدام ناجوانمردانه بوده است، شماری از نمایندگان پارلمان آلمان شکایت‌نامه‌ای را علیه دولت این کشور به دلیل مشارکت در ترور شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» تنظیم کردند.

بر این اساس، هشت نفر از نمایندگان مجلس فدرال آلمان از «آنگلا مرکل» -صدراعظم این کشور و شماری از وزیران او به دلیل مشارکت در ترور سپهبد شهید سلیمانی -فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- شکایت کرده‌اند.

نمایندگان شاکی اظهار داشته اند که: «ما نمی‌توانیم بپذیریم که دولت فدرال آلمان از جنگ پهپاد‌های آمریکا حمایت کند و اجازه آن را دهد. این جنگ با حقوق بین‌الملل تناقض دارد و نقض قوانین بین المللی نیز است». بر طبق شکایت نمایندگان مذکور که علاوه بر آنگلا مرکل، «هایکو ماس» -وزیر امور خارجه آلمان-، «آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» -وزیر دفاع آلمان- و «هورست سیهوفر» -وزیر کشور- نیز هدف قرار گرفته اند، ضمن غیرقابل قول خوانده شدن نقش دولت آلمان، اذعان شده که نیروی هوایی آمریکا از «پایگاه هوایی رامشتاین» که در خاک آلمان واقع است برای انجام عملیات پهپادی مربوط به سپهبد شهید سلیمانی استفاده کرده است؛ «پایگاه هوایی رامشتاین» کانون عمیات و رله هدایت پهپادهای آمریکا برای پرواز در آسمان خاورمیانه و آفریقا است.

«الکساندر نئو»، یکی از نمایندگان پارلمان آلمان گفته است: «سیگنال‌های کنترل این پهپاد (پهپاد آمریکایی برای ترور سردار سلیمانی) فقط می‌توانسته از طریق یک ایستگاه رله ماهواره‌ای نظیر ایستگاهی که در خاک آلمان مستقر است ارسال شود». وی در بیانیه خود تصریح کرده است که: «ما نمی‌توانیم بپذیریم که دولت فدرال با تقویت و حمایت از جنگ پهپادی غیرقانونی آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده و از نقض آن حمایت می‌کند». در نسخه‌ای از این شکوائیه کیفری که این نماینده پارلمان آلمان روی وب‌سایتش قرار داده علاوه بر مرکل از «هایکو ماس»، وزیر خارجه، «آنگرت کرامپ-کارن‌باوئر»، وزیر دفاع، «هورست سیهوفر»، وزیر کشور و «سایر اعضای دولت فدرال» آلمان نام برده شده است.

لازم به ذکر است که دادگاهی در آلمان سال گذشته حکمی صادر کرد که به موجب آن، دولت باید تضمین دهد آمریکا به قانون بین‌الملل در عملیات از طریق پایگاه رامشتاین احترام می‌گذارد. قضات آن دادگاه دریافتند که مدارک روشنی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا از پایگاه رامشتاین برای ماموریت‌های پهپادی خود در یمن استفاده می‌کند.

علاوه بر خبر اخیر مبنی بر نقش آلمان، در گذشته نیز اخباری در خصوص نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی که منجر به شهادت فرمانده نیروی قدس ایران شد، انتشار یافته بود. با توجه به پیچیدگی های عملیات مذکور، احتمالا در آینده نیز ابعاد تازه ای از این عملیات مشخص شود. در عملیات ترور سپهبد شهید سلیمانی علاوه بر پایش ماهواره‌ای از بالا، نیاز به دریافت اطلاعات از منابع میدانی وجود داشته است؛ از آنجا که قرار بوده هواپیمای سپهبد شهید سلیمانی وارد بغداد شود، لازم بوده افرادی در روی ضمن تایید این خبر، گزارش لحظه ای در خصوص آن و زمان خروج ایشان از هواپیما را اعلام کنند.

 

افشای ابعاد تازه ای از عملیات ترور سپهبد شهید سلیمانی و نقش دولت آلمان در آن

بدیهی است که اخبار جدید حکایت از هم دستی رژیم صهیونیستی، آلمان و احتمالا کشورها یا منابع دیگری با آمریکا دارد؛ آمریکا هنگام ورود سردار سلیمانی به بغداد، سه پهپاد را برای انجام این عملیات تروریستی به کار گرفته است که علت آن این بوده که در صورتی که دو پهپاد نقص مکانیکی پیدا کنند یا مورد هدف قرار گیرند آمریکا هنوز یک پهپاد دیگر برای پیشبرد عملیات داشته باشد.

 

به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا با استفاده از تسلط و نفوذ خود بر دیگر کشورها، از آنان به عنوان ابزاری جهت تحقق مطامع خود استفاده می کند. سران کشورهای مذکور نیز که در برابر زیاده خواهی های آمریکایی ها تسلیم محض هستند، بدون هیچ توجیهی خواسته های آمریکا را دنبال می نمایند. بنابراین لازم است که تصمیم سازان جمهوری اسلامی ایران ضمن به یاد سپاری دقیق خباثت دیگر کشورها علیه منافع ملت ایران، در زمان مقتضی متناسب با راهبرد دیگر کشورها اقدام به تعامل با آنان نمایند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات