صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۰۹۱۷

حرف روز/ ته کلاه دروغگو سوراخ است!

شخصی در مجلسی دروغی گفت، دیگری برای اینکه او را رسوا کند، گفت: آنکه ته کلاهش سوراخ دارد، دروغ گفته است! این شخص فوراً دست به کلاه خود بُرد که ببیند سوراخ کجاست[...]

یادداشت: شخصی در مجلسی دروغی گفت، دیگری برای اینکه او را رسوا کند، گفت: آنکه ته کلاهش سوراخ دارد، دروغ گفته است! این شخص فوراً دست به کلاه خود بُرد که ببیند سوراخ کجاست. در روزهای اخیر به بهانه مقابله با ایران، رسانه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی دروغ‌های متعددی به ملت و کشورمان نسبت می‌دهند؛ مثلاً مطالبی را از آیت‌الله بهجت درباره کرونا نقل می‌کنند، درحالی که ایشان ده سال پیش مرحوم شده‌اند، پس از اینکه مردم به دروغ آنها پی بردند، فوراً یک ویدئو دیگر را جایگزین ویدئوی قبلی می‌کنند، یا گفتند ایران توان مقابله با کرونا را ندارد، اما بهداشت جهانی اعلام کرد موفقیت‌های ایران در مقابله با کرونا از ژاپن و کره جنوبی هم بیشتر است.
این جنگ رسانه‌ای را که مبتنی بر تغییر رسانه‌ای رویدادهای کشور است، جنگ روایت هم می‌گویند؛ یعنی دشمن در صدد است که با دروغ‌گویی و جوسازی، چهره ایران را در افکار عمومی تخریب کند؛ اما برای مقابله با آن کافی است دو سؤال یا جمله انحرافی مطرح شود، فوراً دست به کلاه می‌برند.
اگرچه در گذشته به سبب محدودیت رسانه‌ها، جنگ رسانه‌ای شدت کمتری داشت، اما در سال‌های اخیر این جنگ به تعداد افراد دارای گوشی هوشمند افزایش یافته است؛ در اولین روز هفته جاری در توئیتر، ۵۷ درصد توئیت‌ها در انتقاد از مسئولان کشور، ۶ درصد ترس از کرونا، ۵ درصد انتقاد از مردم، ۲ درصد رعایت نکات بهداشتی و... منتشر شده است. اگر از همین پیام‌رسان در راستای رعایت بهداشت، آموزش یا مقابله با محتکران تجهیزات بهداشتی، تولید محتوا صورت می‌گرفت، شاید وضعیت بهتر از این بود.
اکنون که نیروهای انتظامی، بسیج، طلاب علوم دینی و مردم عزیز کشورمان به صورت خودجوش به یاری مردم شتافته‌اند، لازم است برای مقابله با جنگ روایتی دشمن تصویری درست و مبتنی بر واقعیت از رخدادهای کشورمان ارائه دهیم.
توجه داشته باشیم که کار ما کمتر از پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی بیمارستان‌ها نیست؛ با همین رسانه‌های کوچک و تأثیرگذار که در دست داریم و با تولید پیام‌های امیدبخش، هم مردم کشورمان را امیدوار کنیم و هم نقشه‌های توطئه‌انگیز رسانه‌های آل‌سعود و انگلستان را افشا نماییم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات